اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن پیشنهاد کمک ۵۸ میلیون دلاری به اوکراین داد

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که به اوکراین سفر کرده است در جمع نمایندگان پارلمان این کشور تأکید کرد که آمریکا در برابر تهدیدات در کنار مردم اوکراین ایستاده است.

بایدن پیشنهاد کمک ۵۸ میلیون دلاری به اوکراین داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا که به اوکراین سفر کرده است در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مهم ماه آینده، آمریکا در برابر تهدیدات در کنار اوکراین ایستاده است.

وی افزود: شما با مشکلات بسیار زیاد و دلهره آور مواجه هستید و انتخاباتی که برای 25 ماه مه برنامه ریزی شده است میتواند نقش مهمی در تاریخ اوکراین داشته باشد.

معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است با الکساندر تورچینف رئیس جمهور موقت اوکراین در مقر پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

جو بایدن روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری با «آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر اوکراین بعد از دیدار محرمانه‌ای که با وی داشت، گفت در حالیکه آمریکا پیشنهاد بسته کمکی ۵۸ میلیون دلاری را به اوکراین داده است، کی‌یف در نزاع برای آینده خود می‌باشد.

وی بار دیگر از روسیه خواست تا نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج کند و تصریح کرد که آمریکا معتقد است که کریمه یک اشغال یک غیرقانونی بوده است.

بایدن ۵۰ میلیون دلار برای اصلاحات سیاسی در کشور اوکراین پیشنهاد داد و گفت آمریکا از یک اوکراین قوی حمایت می‌کند. این بسته کمکی شامل ۱۱ میلیون دلار برای کمک به انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۵ مه می‌شود.

علاوه بر آن، آمریکا، ۸ میلیون دلار نیز برای کمک غیرکشنده از جمله تجهیزات خنثی بمب، تجهیزات ارتباطی و وسایل نقلیه تخصیص دهد.

معاون اوباما افزود که آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند تا به این کشور کمک کند وابستگی به روسیه را کاهش دهد.

یاتسینیوک نیز بعد از بایدن اعلام کرد که هیچ کشوری نباید همچون یک راهزن مسلح رفتار کند و از اوکراین خواست تا علیه تهدیدات تحقیرآمیز متحد شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول