اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

نقشه راه سلامت در گلستان رونمایی می‎شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تدوین شناسنامه و نقشه راه حوزه سلامت در استان خبر داد و گفت: این نقشه راه با پیگیری‎های چندماهه تدوین و به‌زودی در روزهای آینده رونمایی می‎شود.

نقشه راه سلامت در گلستان رونمایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی ظهر امروز در جمع معاونان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: اولویت‎های نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه‎های بهداشت، درمان، آموزش، بهداشت، غذا و دارو، سند پنجم توسعه، سند تحول علمی و ظرفیت‎های بومی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه پایان سال 94 پایان برنامه پنجم توسعه است، تصریح کرد: باید بر اساس برنامه‎های مشخص تمام ظرفیت‎ها و توجهات را در زمینه سرمایه‎گذاری به سمتی سوق دهیم تا اولویت‎های پیش‎بینی شده محقق شود.

ریاحی با تاکید بر اینکه برنامه‎های نقشه راه واقع‎بینانه است، افزود: برنامه‎های پیش‎رو رویایی نیست، بلکه مولفه‎های ملی و استانی در آن لحاظ شده است.

تا پایان برنامه پنجم، آرامش در همه حوزه‎ها به مردم هدیه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید آرامش خوبی را در همه حوزه‎ها به مردم هدیه کنیم، خاطرنشان کرد: غرابت اصحاب رسانه با مراکز درمانی و دانشگاهی باید حذف شود تا با نشر مشکلات، معضلات و عوامل خطر نسبت به کیفیت خدمات اهتمام شود.

ریاحی متذکر شد: قطعا هر عاملی که در خدشه‎دار کردن ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد، باید شناسایی و مرتفع شوند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم و در دستور کار وزارت بهداشت و درمان در سال 92 بوده است، خاطرنشان کرد: سند اصلاح و بهبود شبکه غذایی در سال 92 ابلاغ شد و در دستورکار شورای سلامت استان قرار گرفت.

گلستان جزو استان‎های امن در زمینه امنیت غذایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه این استان جزو استان‎های امن در زمینه امنیت غذایی است، ابراز داشت: سند امنیت غذایی و تغذیه به عنوان اولویت شورای سلامت استان پیگیری می‎شود که در این راستا کارگروه‎های متعددی نیز در دستگاه‎ها تشکیل شده است.

ریاحی ادامه داد: کاهش مصرف سموم کشاورزی، افزایش کیفیت آرد و نان، کنترل مراکز فروش محصولات دریایی، ارتقای برنامه غذایی در بیمارستان‎ها، افزایش دسترسی مردم به المان‎ها، غنی‎سازی مواد غذایی در دستورکار مداخلات ملی است.

وی با بیان اینکه سبد غذایی حمایتی برای زنان بی‎بضاعت اجرایی می‎شود، خاطرنشان کرد: بیماری‎های سل، پیگیری سوء تغذیه کودکان شش سال از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته ریاحی؛ یک‎هزار کودک بی‎بضاعت در گلستان وجود دارد که به همت کمیته امداد امام خمینی مورد حمایت قرار می‎گیرند و یک وعده غذای گرم در برخی مراکز با حمایت بنیاد علوی انجام می‎شود.

انتهای پیام/83001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول