اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بروجرد خبر داد

برگزاری راهپیمایی نهادها و پایگاه‌های مردمی بروجرد به مناسبت هفته سلامت

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از راهپیمایی نهادها و پایگاه‌های مردمی این شهرستان به مناسبت هفته سلامت در روز جمعه خبر داد.

برگزاری راهپیمایی نهادها و پایگاه‌های مردمی بروجرد به مناسبت هفته سلامت

امیدعلی گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد با اشاره به اینکه هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا هفتم ماه جاری ادامه دارد، گفت: شعار جهانی امسال "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" نامگذاری شده است.

وی افزود: در نخستین روز این هفته با عنوان "توانمندسازی جوانان و نوجوانان برای خود مراقبتی" نامگذاری شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در دومین روز از این هفته با عنوان "عموم مردم نیازمند خود مراقبتی" برنامه نمادینی در مرکز آموزشی دخترانه شاهد شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این روز همچنین با روز زمین پاک مقارن شده و به همین منظور برنامه راهپیمائی کارکنان ادارات به خصوص مسئولان ادارات و نمایندگان بهداشت ادارات از شبکه بهداشت و درمان بروجرد آغاز شده و اقدام به پاکسازی تپه شهدای گمنام از زباله می‌کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه سومین روز این هفته"خانواده، خاستگاه خود مراقبتی" نام گرفته ادامه داد: روز شمار هفته سلامت در چهارمین روز از این هفته"رسانه‌ها، مروجان خود مراقبتی" نامیده شده است.

گودرزی تاکید کرد: در روز جمعه پنج اردیبهشت ماه نیز با نام"نهادها و پایگاه‌های مردمی، کانون‌های خود مراقبتی" با همکاری شورای اسلامی شهر بروجرد راهپیمایی عمومی برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: این راهپیمایی راًس ساعت هفت صبح از جلوی اداره شورای اسلامی شهر بروجرد در پارک بهار آغاز شده و تا پارک فدک ادامه دارد، همچنین از طرف شورای اسلامی شهر نیز جوایزی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اهدا می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد سپس از استقرار دو واحد سیار این اداره در محل نماز جمعه شهرستان بروجرد خبر داد که اقدام به سنجش رایگان فشار خون و قند خون نمازگزاران می‌کنند.

گودرزی تصریح کرد: روزهای ششم و هفتم هفته سلامت نیز به ترتیب "تیم سلامت، مربیان خود مراقبتی" و "سیاست گزاران و مدیران اجرایی، حامیان خود مراقبتی" نام گرفته‌اند.

وی مصاحبه رادیویی کارشناس بهداشت و درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد با موضوع بیماران روانی و خود مراقبتی و مصاحبه رادیویی کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر این اداره در مورد بیماری‌ها و خود مراقبتی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان بروجرد عنوان کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد توزیع پوستر با موضوع خود مراقبتی در مدارس سطح شهرستان، نصب پلاکارد در مراکز بهداشتی ـ درمانی و بیمارستان‌ها با این عنوان و تهیه مطالبی با عنوان خود مراقبتی توسط دیگر واحدهای شبکه بهداشت و درمان بروجرد که با هدف آگاهی بخشی بیشتر به شهروندان در اختیار مراکز بهداشتی ـ درمانی و بهورزان قرار داده می‌شود، را برخی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این هفته برشمرد.

انتهای پیام/2304/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول