اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس:

خودمراقبتی نخستین گام سلامتی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت: هر یک از ما مسئولیم برای حفظ حیات و سلامتی‌مان به اندازه کافی آگاه، ماهر و توانمند شویم، بنابراین نخستین گام سلامتی، خودمراقبتی است.

خودمراقبتی نخستین گام سلامتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حدیث گردکلی پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در مدرسه شهیده رقیه عاملی چالوس برگزار شد، افزود: سلامتی ارزشمندترین نعمت خدادادی به ‌هر فرد است که باید برای حفظ آن به‌طور آگاهانه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شعار جهانی امسال بیماری ناقلان، موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ نام گرفته است، خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی شعار امسال هفته سلامت با عنوان "یک عمر سلامتی با خودمراقبتی" نامگذاری شده ‌است.

گردکلی تأکید داشت: هر یک از ما مسئولیم برای حفظ حیات و سلامتی‌مان به اندازه کافی آگاه، ماهر و توانمند شویم، بنابراین نخستین گام سلامتی، خودمراقبتی است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی خودمراقبتی یعنی ایجاد حساسیت و مسئولیت در افراد جامعه برای بهبود سلامت و افزایش کیفیت زندگی‌شان.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با تأکید بر اینکه با تغذیه سالم و رعایت بهداشت فردی و عمومی باید مراقب سلامت خود باشیم، ادامه داد: ورزش و تحرک، دوری از تغذیه ناسالم، رعایت بهداشت و دوری از چاقی و خوددرمانی از جمله راه‌های خودمراقبتی به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: بهبود رژیم غذایی، اصلاح شیوه زندگی و دوری از غذاهای آماده با مواد نگهدارنده و همچنین استفاده فراوان از میوه و سبزیجات تازه از جمله نکات مهم در خودمراقبتی است.

گردکلی به مراقبت سلامت و بهداشت جسم و روح تأکید کرد و متذکر شد: دوری از مصرف دخانیات به ویژه کشیدن قلیان از جمله اساسی‌ترین راه‌های خود مراقبتی محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: استراحت و خواب به موقع برای دانش‌آموزان ضامن سلامتی روح و روان و جسم به‌شمار می‌آید.

به ‌گزارش فارس، برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و برپایی غرفه غذاهای ایرانی و سنتی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/86028/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول