اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت کشور یمن:

۵۵ عنصر القاعده در حملات هوایی به جنوب یمن کشته شدند+عکس

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به جنوب یمن به کشته شدن ۵۵ نفر که به گفته وزارت کشور از عناصر القاعده بودند، منجر شد.

۵۵ عنصر القاعده در حملات هوایی به جنوب یمن کشته شدند+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور یمن اعلام کرد که رشته حملات هوایی روز یکشنبه به پایگاه‌های القاعده در جنوب این کشور 55 کشته برجای گذاشت که 3 نفر از آنها از سرکرد‌ه‌های محلی این گروه تروریستی بودند و در میان کشته‌ها چندین عرب و خارجی نیز به چشم می‌خورند.

 

 حملات هوایی به جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم و با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صورت می‌گیرد. هرچند ارتش یمن همواره اعلام می‌کند که عناصر القاعده را هدف قرار می‌دهد اما اغلب شهروندان جنوب یمن نیز که از صنعا دل خوشی ندارند نیز در این حملات قربانی می شوند. مردم یمن خواستار توقف دخالت‌های آمریکا و قربانی شدن غیرنظامیان هستند و این امر را بارها در تظاهرات‌های خود اعلام کرده‌اند.

پیش از این یک مقام قبیله‌ای از کشته‌شدن بیش از 30 نفر در این حملات که مناطق کوهستانی استان «ابین» را هدف قرار داده بود، خبر داده بود.

یک مقام مسئول یمنی اعلام کرد: این عملیات بی سابقه بوده است و با تکیه بر اطلاعات به دست آمده دقیق از مواضع القاعده صورت گرفته است به ویژه که اطلاعاتی در دست بود که نشان می‌داد القاعده قصد دارد تاسیسات حیاتی، نظامی و امنیتی و برخی مراکز خارجی در یمن را هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، اسامی 3 سرکرده القاعده که در این حملات کشته شده‌اند، عبارت است از: «محمد سالم المشیبی»، «فواز حسین المحراک» و «صالح سعید المحراک».

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول