اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

تشکیل انجمن هنرمندان صنایع دستی در اردبیل

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد انجمن هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.

تشکیل انجمن هنرمندان صنایع دستی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی در نشست با فعالان حوزه صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: این تشکل و انجمن به شکل فراگیر و استانی می‌تواند زمینه خوبی را برای حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و صنعتگران کوشای صنایع دستی استان اردبیل فراهم آورد که باید در این ارتباط با سختکوشی و تلاش همه‌جانبه برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمانی میراث فرهنگی استان در این مورد تصریح کرد: انجمن صنایع دستی استان اردبیل با توجه به سیاست‌های دولت و برنامه‌ها و اهداف سازمانی تشکیل شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: این انجمن جهت حمایت، تقویت، بهبود و جذب هنرمندان فعال صنایع دستی استان تشکیل می‌شود.

دباغ‌عبداللهی کمک به رشد اقتصادی، حفظ و حمایت از میراث ارزشمند و کهن، توسعه فرهنگ صنایع دستی و هنرهای سنتی را از دیگر اهداف در ایجاد و راه‌اندازی اولین انجمن صنایع دستی اردبیل برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تصدیگری دولت به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی اضافه کرد: این انجمن با بهره‌گیری از برخی تصدی‌های دولتی به اموراتی که از سوی سازمان میراث فرهنگی به آن داده می‌شود، فعالیت می‌کند.

دباغ‌عبداللهی با اشاره به انتخاب نخستین هیئت مدیره و بازرس این انجمن تاکید کرد که انجمن صنایع دستی اردبیل باید در راستای تحقق اهداف مشخص شده با جدیت برای توسعه صادرات و بازاریابی محصولات صنایع دستی فعالیت کنند.

این مسئول بیان کرد: با تنوع آثار تولیدی در حوزه صنایع دستی این استان یکی از قطب‌های مهم و ارزشمند در این هنر و صنعت به شمار می‌رود که می‌توان با شناخت دقیق ظرفیت‌ها را به خوبی و شایستگی شناخته و نسبت به معرفی آن اقدام لازم را انجام داد.

انتهای پیام/62003/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول