اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت تأکید کرد

افزایش کیفیت خانه‌های بهداشت در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی جیرفت گفت: خانه‌های بهداشت به اندازه کافی در جنوب کرمان وجود دارد و باید به سمت کیفی‌سازی آنها برویم.

افزایش کیفیت خانه‌های بهداشت در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در ایجاد خودمراقبتی در بین مردم پررنگ است و این کمک محدود به هفته سلامت نباشد تا این بحث را در بین مردم جا بیندازیم.

وی با بیان اینکه شعار هفته سلامت در سال جاری یک عمر سلامت همراه با خودمراقبتی است، ابراز داشت: بر اساس برنامه‌های ارسالی وزارتخانه جلساتی در این زمینه برگزار و تصمیم‌هایی برای برنامه‌های این هفته اتخاذ شد.

محمدی افزود: اطلاع‌رسانی در سطح شهر با موضوع شعار هفته سلامت، تکثیر و ارسال بسته‌های آموزش خودمراقبتی و پوستر و سایر بسته‌های هفته سلامت به مراکز بهداشتی شهرستان‌های منطقه جنوب کرمان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی کلید نخست سلامت است، یعنی اینکه ما یاد بگیریم که خودمان مراقب خود باشیم، خاطرنشان کرد: باید از دوره کودکی و نوجوانی این آموزش‌ها آغاز شود و تا سالمندی ادامه پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: بین 65 تا 85 درصد مراقبت‌هایی که منجر به سلامتی انسان‌ها می‌شود، محصول خودمراقبتی و شامل فعالیت‌هایی است که ما و خانواده برای تأمین سلامتی و حفظ سلامت، پیشگیری از بیماری و در صورت بروز بیماری درمان به‌موقع انجام دهیم.

محمدی ادامه داد: خودمراقبتی عملی است که هر فرد با توجه به دانش، توان و مهارت خود استفاده می‌کند که به طور مستقل از سلامت خود مراقبت می‌کند و این به آن معنا نیست که از مشاوره و کمک‌ها استفاده نکند.

محمدی گفت: خودمراقبتی فردی شامل خودمراقبتی جسمی، عاطفی و روانی، اجتماعی و معنوی است و فقط معطوف به جسم ما نیست، سلامت روح و جسم لازمه یکدیگر هستند و کسانی که از خود مراقبت عاطفی و روانی می‌کنند با استرس و نگرانی‌ها بهتر مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از خودمراقبتی‌های مهم خودمراقبتی اجتماعی است، افزود: کسانی که ارتباط عاطفی اجتماعی خود را حفظ می‌کنند، طول عمر بیشتری دارند و در خودمراقبتی معنوی افرادی که اهل عبادت هستند آرامش و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

محمدی با بیان اینکه خودمراقبتی برای حفظ سلامت است، ابراز داشت: برای کاهش سال‌های از دست رفته عمر نیازمند خودمراقبتی هستیم، برای اینکه بار بیماری خود را بتوانیم کم کنیم و سال‌های از دست را کاهش دهیم، باید خودمراقبتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما در خودمراقبتی، بیماری‌های مزمن هستند، اذعان داشت: مهم‌ترین چیز در این زمینه مراقبت از خود است و اگر نقش خود حمایتی در جامعه جا انداخته شود نتایج آن مواردی مانند کاهش 40 درصدی مراجعه به پزشک عمومی، کاهش 17 درصدی مراجعه به پزشک متخصص، کاهش 50 درصدی مراجعه به بیمارستان و ... را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: تا سال 95 تمام خانه‌های بهداشت مصوب غیرفعال احداث و مراکز بهداشتی که بیش از 25 سال ساختمان آنها قدمت دارد بازسازی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خانه‌های بهداشت به اندازه کافی در جنوب کرمان وجود دارد و باید به سمت کیفی‌سازی آنها برویم.

انتهای پیام/80002/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول