اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد

نام فاطمه و زهرا در صدر نام‌های دختران هرمزگانی

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: نام فاطمه با یک‌هزار و 730 مورد و نام زهرا با 685 مورد در صدر نام‌های دختران هرمزگانی قرار دارد.

نام فاطمه و زهرا در صدر نام‌های دختران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده ظهر امروز همزمان با سالروز میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) طی مراسمی اظهار داشت: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نام فاطمه با یک‌هزار و 730 مورد و نام زهرا با 685 مورد بیشترین فراوانی را در استان هرمزگان داشته است.

وی افزود: نام‌های فاطمه و زهرا با 448 مورد، نازنین زهرا با 411 مورد، ریحانه با 213 مورد پس از نام‌های فاطمه و زهرا از فراوان‌ترین نام‌های حضرت فاطمه (س) است که  در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور برای دختران هرمزگانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ادامه داد: در تمامی ادیان توجه ویژه‌ای به نام‌گزینی برای فرزندان شده است و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اولین هدیه‌ای که هر یک از شما به فرزندش می‌بخشد نام نیکو است پس بهترین نام را برای فرزند خود انتخاب کنید.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: رسالت والدین در تربیت صحیح فرزندان به روزی حلال، تعلیم و تربیت و ... خلاصه نمی‌شود بلکه انتخاب نام مناسب نخستین قدم اظهار محبت به فرزندان تلقی شده که باید محقق شود.

عسکری‌زاده همچنین اعلام کرد: به‌مناسبت ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) هر یک از بانوان هرمزگانی تمایل دارند نام خود را به نام فاطمه یا زهرا تغییر دهند، از روز ولادت حضرت زهرا (س) تا 13 رجب ولادت حضرت علی (ع) این تغییر نام بدون تشریفات اداری و در کم‌ترین زمان ممکن برای آنها محقق می‌شود.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول