اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

زنان با قلم و بیان به دفاع از ولایت بپردازند

استاد حوزه علمیه قم، فاطمه زهرا (س) را نخستین شهیده راه امامت و ولایت عنوان کرد و گفت: این درس بزرگی برای زنان ماست که اگر در جامعه انحرافی به وجود بیاید وظیفه دارند با قلم و بیان و فعالیت‌های خود از ولایت حمایت کنند.

زنان با قلم و بیان به دفاع از ولایت بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان و پرسنل بانوان نیروی انتظامی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: پیشرفت‌ و ترقی جامعه در بستر امنیت حاصل می‌شود.

وی با اشاره به سوره تین و آفرینش انسان ادامه داد: خداوند در این سوره بعد از چهار قسم توضیح می‌دهد که انسان را کامل آفریده است و تفاوتی میان ارزش‌های انسانی زن و مرد وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این میان، 2 سوگند به میوه‌ها اشاره می‌کند و این‌که چطور با وضعیتی مانند هم 2 میوه متفاوت پرورش یافته و هر کدام نیز فواید خاص خود را دارند، این موضوع نشان می‌دهد خداوند زن و مرد را با شرایط یکسان 2 موجود متفاوت آفریده که هرکدام فواید جداگانه‌ای به همراه دارند در صورتیکه حقیقت هر 2 یکی است.

وی فاطمه زهرا (س) را نخستین شهیده راه امامت و ولایت عنوان کرد و گفت: این درس بزرگی برای زنان ماست که اگر در جامعه انحرافی به وجود بیاید وظیفه دارند که با قلم و بیان و فعالیت‌های خود از ولایت حمایت کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین به زنان و مردان توصیه کرد که خطبه فدکیه را با جان و دل بخوانید و معارف آن را که در مورد عصمت و ولایتمداری حضرت فاطمه صدیقه است درک کنید.

وی در پایان مادران را سازنده اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله بانوان مسلمان ما خانواده و بیشترین اهمیت آن‌ها باید به تربیت فرزندان باشد تا در آینده افرادی دارای کمال و بی‌نقص به جامعه ارائه کنند.

انتهای پیام/2258/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول