اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین:

رعایت حیا و عفاف یک ضرورت اجتماعی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: حجاب و رعایت حیا و عفاف براى زنان نه تنها یک ضرورت اجتماعى بلکه براى سلامت و حفظ عفت عمومى جامعه لازم است.

رعایت حیا و عفاف یک ضرورت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلی ظهر امروز در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) در شهر رازمیان با بیان اینکه دختر پیامبر اکرم (ص) اسطوره عفت و تقوا است، اظهار داشت: حجاب و رعایت حیا و عفاف براى زنان نه تنها یک ضرورت اجتماعى بلکه براى سلامت و حفظ عفت عمومى جامعه لازم است.

وی حجاب را مهم‏ترین راهکار حفظ کرامت و شخصیت انسانى زنان در عرصه‌‏هاى گوناگون دانست و افزود: حضرت فاطمه (س) پاره وجود رسول خدا (ص) کامل‏‌ترین اسوه و الگوى حیا، عفت و حجاب است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین تصریح کرد: در حقیقت، اسوه‌پذیرى از سیره فاطمى همان اسوه‌پذیرى از سیره نبوى به حساب می‌آید و از جلوه‌‏هاى بارز سیره فاطمى (س) اطاعت‌پذیرى و تبعیت ایشان از مقام نبوت و امامت است.

بیگدلی با اشاره به القاب حضرت زهرا (س) یادآور شد: محدثه از القاب آن حضرت و به معنای کسى است که فرشته بر او نازل شده و با وى سخن ‏گفته است.

این مسئول بیان کرد: پس از رحلت رسول خدا (ص) جبرئیل همواره بر فاطمه (س) وارد می‌‏شد و ضمن تسلى دادن ایشان، رخدادهاى آینده را برایش باز می‌گفت و حضرت امیر‌المؤمنین (ع) آن‌ها را می‌‏نوشت و بدین‌سان «مصحف فاطمه» که یکى از تجلیات علم بی‌نهایت الهى بر روح عظیم فاطمه (س) است، شکل گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین ابراز داشت: حضرت فاطمه (س) مظهر رضا و خشم الهی است به‌طوری که خداوند با خشم فاطمه، خشمگین می‌‏شود و با رضایتش راضى مى‏‌شود و این بیانگر اوج مقام راضیه و مرضیه بودن و منزلت معنوى آن حضرت نزد خداوند است.

بیگدلی ایمان و خداشناسى، عبادت و بندگى خالصانه‏، اطاعت‌پذیرى و تبعیت از مقام نبوت و امامت، عصمت و عفت، ‏ تعهد و مسئولیت‌پذیرى را از خصایص حضرت زهرا (س) ذکر کرد.

این مسئول اذعان کرد: معصومان از جمله حضرت زهرا (س) در بالاترین مرحله شناخت حق‌تعالى جاى دارند و همین درک و شناخت عمیق، آنان را به ارتباط و انس همیشگى با خدا و عبادتى خالصانه و مشتاقانه در پیشگاه معبود، ترغیب می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین اضافه کرد: وجود فاطمه (س) به عنوان پاره تن رسول خدا (ص)، استمرار اسوه حسنه نبوى است و همین براى همه و حتى امامان از نسل ایشان حجت و الگوست.

انتهای پیام/2667/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول