اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بروجرد:

زنان سربازان حفاظت از فرهنگ اسلامی هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: زنان سربازان حفاظت از فرهنگ اسلامی هستند.

زنان سربازان حفاظت از فرهنگ اسلامی هستند

فرزانه کردی در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان کارمند شهرداری بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت روز زن، نقش بانوان را در تحقق شعار امسال مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بانوان در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، افزود: نقش جهادی بانوان جامعه در تحقق شعار امسال به خصوص در دو محور اقتصاد و فرهنگ، بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.

وی از فرهنگ به عنوان اعتقادات، باورها و رفتارهای نهادینه شده، در وجود افراد جامعه که در کانون خانواده و توسط مادر شکل می‌گیرد، یاد کرد و بیان داشت: زنان نقش خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی در ایجاد خانواده‌ای مصرف‌گرا یا قناعت‌گر و تولید کننده دارند.

کردی افزود: کسب نتایج مطلوب در عرصه اقتصاد و فرهنگ زمانی محقق می‌شود که بتوانیم از توان و عزم بانوان ایرانی به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی به نحو احسن بهره ببریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد در ادامه حضرت زهرا (س) را الگویی ارزشمند برای تمام بانوان مسلمان و آزادیخواه نامید و خاطر نشان کرد: دشمنان کمین کرده در فرهنگ ما می‌کوشند از ناحیه زنان و خانواده به فرهنگ اسلامی ما ورود پیدا کنند.

کردی ادامه داد: نکته‌ای که باید در فرهنگ‌سازی آن را مورد توجه قرار دهیم، ساده ‌زیستی حضرت زهرا(س) و پرهیز از تجمل‌گرایی است که در این خصوص می‌توانیم با الگوگیری از ایشان به فرامین مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی از زنان به عنوان سربازان حفاظت از فرهنگ اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان یاد و عنوان کرد: دشمنان نظام و انقلاب همواره به دنبال راهی برای نفوذ به انقلاب و خدشه وارد کردن به آن هستند و زنان در عرصه جنگ نرم و عملیات روانی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح کرد: با تقویت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در جامعه خصوصاً میان زنان که بیشترین نقش را در زمینه فرهنگ در جامعه عهده‌دارند، نباید اجازه دهیم زنان جامعه ما آسیب‌پذیر باشند چرا که کوچک‌ترین غفلت بزرگ‌ترین تخریب‌ها را در پی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد از بانوان به عنوان حامیان عاطفی خانواده نام برد و ادامه داد: از آنجا که زن عنصری مهم و موثر در نهاد خانواده و جامعه است، ارتقاء جایگاه وی و ارائه راهکارهای لازم با هدف تقویت نقش‌های اجتماعی و فرهنگی او موجب تامین سلامت و پیشرفت جامعه می‌شود.

کردی از خانواده به عنوان مهمترین نهاد در جامعه یاد کرد و ادامه داد: زنان علاوه بر نقشی که در خانواده و تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان دارند، در عرصه‌های مختلف توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شاهد موفقیت‌های روزافزون زنان نخبه و فرهیخته در سطوح مختلف کشور هستیم که با اراده‌ای قوی پله‌های ترقی را به تدریج طی کرده و برای افزایش جایگاه خود در جامعه تلاش می‌کنند.

کردی گفت: امید است، امسال شاهد بهره‌مندی بهینه جامعه از توان نیمی از سرمایه انسانی کشور برای بهبود و پیشرفت کشور باشیم، چرا که تحقق شعار امسال و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بدون اتکا به توان عظیم زنان جامعه به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

انتهای پیام/2304/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول