اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر برگزاری هفته سلامت استان بوشهر خبر داد

حفظ سلامت شهروندان اولویت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال‌جاری

دبیر برگزاری هفته سلامت استان بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1393 نگاه خاصی به حفظ سلامت شهروندان دارد و در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای شهروندان در نظر داریم.

حفظ سلامت شهروندان اولویت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پیمان زنده‌بودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اضافه‌ کرد: در سال 93 بیشتر توجه نظام سلامت به سمت پیشگیری معطوف شده است و برای داشتن جامعه سالم، انسان‌های سالم مد نظر قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر، افزود: شعار امسال هفته سلامت «یک عمر سلامت، با خودمراقبتی» است که باید برای تحقق آن مردم با خودمراقبتی و توجه به توصیه‌های بهداشتی سبک زندگی خود را تغییر دهند و سعی کنند سلامتی خود و اطرافیانشان را حفظ کنند تا نیاز به درمان کاهش یابد. کم شدن نیاز افراد به درمان موجب کاهش هزینه‌های سربار خانوار می‌شود و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد.

دبیر هفته سلامت استان بوشهر درباره برنامه‌های این هفته که از 1-7 اردیبهشت ماه است، گفت: برای دریافت رهنمودهای لازم در اولین روز از هفته سلامت به همراه هیئت رئیسه دانشگاه خدمت آیت‌الله صفایی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر می‌رسیم. در این هفته برنامه‌های متنوعی برای مردم در نظر گرفته شده از جمله آن‌ها می‌توان به تور دوچرخه‌سواری اشاره کرد که دوشنبه یکم اردیبهشت ماه که دوچرخه‌سواران مسیر خود را از درب دانشگاه آغاز و دور شهر بوشهر رکاب خواهند زد.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر، گفت: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به جشن بادبادک‌ها اشاره‌ کرد که چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 18 در پارک مرجان برگزار می‌شود و از همین جا از تمام خانواده‌ها دعوت می‌شود در این جشن شرکت کنند. برگزاری جشنواره غذای سالم از دیگر برنامه‌های این هفته است که بازدیدکنندگان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و با طبخ غذاهای ایرانی، فرنگی و دسر آشنا شوند.

این مقام مسئول افزود: برای ارائه آموزش‌های لازم و انجام تست‌های سلامتی امسال با اتوبوس سلامت در محلات شهر بوشهر چغادک و عالی‌شهر حضور می‌یابیم و به ارائه مشاوره‌های سلامت می‌پردازیم. برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و طناب‌کشی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است که امیدواریم توجه مردم بیشتر به سمت ورزش جلب شود و برای سلامت خود بیشتر اهمیت قائل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران بستری و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عرصه سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته سلامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول