اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران:

نداشتن نشریه ویژه کودک و نوجوان در مازندران یک ضعف است

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با ابراز تاسف از اینکه جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در مازندران در حالی برگزار می‌شود که حتی یک نشریه ویژه کودک و نوجوان در استان نداریم، گفت: این یک ضعف است.

نداشتن نشریه ویژه کودک و نوجوان در مازندران یک ضعف است

لطف‌الله آجدانی در حاشیه یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی حوزه کوک و نوجوان که در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این جشنواره فرهنگی با مقوله‌ای به نام فکر و تفکر کودک و نوجوان سر و کار دارد و با انواع تفکر قیاسی و اختراعی در این بخش از جامعه مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در وضع موجود نسبت به تفکر کودک و نوجوان که تفکر اختراعی است اجازه نوآوری را می‌دهد، ما کم توجه هستیم، افزود: عمده تلاش‌ها معطوف به القای تفکر به کودک و نوجوان شده است.

این مسئول یادآور شد: در حوزه پژوهش علاوه بر پیگیری‌هایی که اتخاذ می‌شود باید به پژوهش‌های تخصصی و کار آمد در ارتباط با نیازهای کودک و نوجوان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در دوران کودکی باید کودک و نوجوان پژوهشگر داشته باشیم، افزود: باید ظرفیت‌های جدیدی برای ایجاد فضای مناسب پژوهشی کودک فراهم شود.

آجدانی خاطر نشان کرد: استانداری مازندران با اتخاذ سیاست‌های حمایتی در بحث پژوهش در حوزه کودک و نوجوان تمهیداتی فراهم کرد تا کودکان پژوهشگر تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب و مطبوعات کودک فضای جامعه را در این حوزه مطلوب نمی‌بینم، گفت: در حوزه مطبوعات کودک هم از حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی و دولتی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

آجدانی با ابراز تاسف از اینکه جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در مازندران در حالی برگزار می‌شود که حتی یک نشریه ویژه کودک و نوجوان در استان نداریم، تصریح کرد: این یک ضعف است.

وی اذعان داشت: جشنواره ملی مطبوعات سبب می‌شود تا انگیزه‌ کار رسانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان بیشتر شود.

انتهای پیام/86006/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول