اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

بنیاد مسکن چهره اصیل روستاها را حفظ کند

استاندار فارس گفت: ارزش کار عمرانی در روستاها به این است که چهره اصیل و اصلی روستا حفظ شود و به شکل و شمایل شهر در نیاید و بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند.

بنیاد مسکن چهره اصیل روستاها را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، دکتر سید محمد احمدی در دیدار با مدیرکل، معاونان و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان اظهار داشت: کار دهیاران در مناطق روستایی و شهرداران در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مکمل کار بنیاد مسکن است و در این زمینه ما آمادگی انجام هر نوع حمایت و پشتیبانی برای تداوم کار عمران روستایی را داریم.

استاندار فارس اضافه کرد: ارزش کار بنیاد مسکن در این بوده که در اساسی‌ترین نیاز انسان که تامین سرپناه و تامین مسکن است و در شرایط اضطراری بروز حوادث به داد و مدد مردم می‌شتابد.

احمدی افزود: ارزش دیگر کار بنیاد مسکن این بوده که این نهاد به دست امام راحل بنیان نهاده شد و برکات حساب 100 همچنان جاری است.

استاندار فارس با بیان اینکه چهره اصیل مناطق روستایی باید تثبیت شود گفت: ارزش کار عمرانی در روستاها به این است که چهره اصیل و اصلی روستا حفظ شود و به شکل و شمایل شهر در نیاید و بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند.

وی بر لزوم رعایت ضوابط و پایبندی تمام دستگاه‌ها به سند توسعه روستایی که همان طرح هادی است تاکید کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های خارج از سند توسعه روستا موجب تحمیل هزینه بیشتر به بخش دولتی می‌شود.‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از توسعه روستایی و عملکرد بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: در سال گذشته در عین حال آنکه تمام بودجه ما محقق نشد و شرایطی انقباضی در تخصیص بودجه داشتیم اما کار خدمت‌رسانی به مردم روستاها شتاب گرفت و هیچ‌گاه متوقف نشد.

مهندس سید علی نقی لقمانی گفت: استان فارس حدود یک‌میلیون و 700 هزار نفر جمعیت روستایی دارد و کار عمران و توسعه در این روستاها با شدت در جریان است.

وی اضافه کرد: اکنون 90 درصد از روستاهای استان فارس دارای طرح هادی هستند و امید است تا پایان برنامه پنجم تمام روستاها طرح هادی مناسب داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اعطای اسناد مالکیت واحدهای روستایی را از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن دانست و اضافه کرد: در این زمینه با مشارکت سازمان ثبت اسناد فعالیت‌های خوبی انجام شده و امسال نیز برای واگذاری 20 هزار جلد سند روستایی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول