اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه خبر داد

شرکت 30 امدادگر در دوره تخصصی اسکان اضطراری در زیرکوه

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه از شرکت 30 امدادگر و نجاتگر برادر در دوره اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد.

شرکت 30 امدادگر در دوره تخصصی اسکان اضطراری در زیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حورانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، مبحث آموزش را در جمعیت هلال احمر بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: در طول سال دوره‌های آموزشی مختلفی از قبیل دوره عمومی و تخصصی برای بالا بردن سطح امدادگران و نجاتگران هلال احمر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که امدادگران و نجاتگران هلال احمر همیشه در تمامی صحنه‌ها حضور دارند، تصریح کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با سرفصل‌هایی مانند چگونگی طراحی اردوگاه و شرایط آن، تصفیه آب در زمان بحران، پیاده‌سازی طرح اردوگاه در زمین، روش صحیح چادر زنی، بهداشت محیط، مدیریت اردوگاه و اسکان آسیب‌دیدگان آشنا و آموزش می‌بینند.

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه اذعان داشت: هدف از اجرای این دوره آشنایی و آمادگی امدادگران برای برپایی اردوگاه اضطراری در مواقع بروز حادثه است.

حورانی گفت: این دوره به مدت 24 ساعت در جمعیت هلال احمر شهرستان به صورت تئوری و عملی به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: شهرستان زیرکوه به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله در معرض انواع سوانح است و زلزله بیش از سوانح دیگر در تخریب خانه‌های شهری و روستایی نقش ایفا می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه خاطرنشان کرد: پس از زلزله‌های ویرانگر و یا سیلاب‌های خروشان و مخرب نیاز به تامین سرپناه اضطراری و موقت است و تامین یک سرپناه با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی از مسائل ضروری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/69017/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول