اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال ایلام خبر داد

فاطمه بیشترین نام در بین دختران ایلامی

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: فاطمه بیشترین نامی است که ایلامی‌ها برای دختران خود بر می‌گزینند.

فاطمه بیشترین نام در بین دختران ایلامی

علیرضا قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با بررسی نام‌های گزینش شده خانواده‌های ایلامی برای فرزندان دختر و پسر خود در سال گذشته مشخص شد که فاطمه بیشترین نامی است که ایلامی‌ها برای دختران خود بر می‌گزینند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: نام فاطمه با 225 مورد در بین اسامی دختران انتخاب شده بیشترین سهم را در سال 92 به خود اختصاص داده است. پس از نام فاطمه، زهرا و فاطیما به ترتیب در اولویت دوم و سوم خانواده‌های ایلامی برای نامگذاری فرزندان دختر خویش بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در میان اسامی پسران نیز امیرعلی و محمدطاها در اولویت‌های نخست و دوم خانواده‌های ایلامی قرار دارد. امیرعلی و محمد طاها به ترتیب با 332 و 248 مورد در سال 92 بیشترین اسامی انتخاب شده از سوی خانواده‌های ایلامی برای فرزندان پسر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: پس از آن امیرمحمد، امیرحسین و ابوالفضل نیز در ردیف‌های بعدی این نامگذاری قرار دارند.توجه خانواده‌های ایلامی به اسامی ائمه برای فرزندان خود بیانگر عمق ارادت مردم 100 درصد شیعه استان ایلام به اولیای الهی است.

انتهای پیام/2246/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول