اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در واشنگتن:

همه اوکراینی‌ها باید توافق ژنو را اجرا کنند/ راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد

سفیر روسیه در آمریکا حادثه تیراندازی در شهر «اسلاویانسک» را نشانه عدم رعایت توافقات ژنو از سوی همه نیروهای سیاسی و گروه‌های مسلح در اوکراین دانست و بر لزوم آغاز گفت‌وگوهای ملی با حضور همه مناطق تاکید کرد.

همه اوکراینی‌ها باید توافق ژنو را اجرا کنند/ راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی کیسلیاک" سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که حادثه تاسف بار رخ داده در شهر اسلاویانسک (ناحیه دونتسک در شرق اوکراین) ثابت کرد که لازم است تا از همه نیروهای سیاسی و گروه‌های مسلح در اوکراین خواسته شود تا توافقاتی که در نشست 4جانبه در ژنو را رعایت کنند.

کیسلیاک روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در تفسیر حادثه تیراندازی شنبه شب در شهر اسلاویانسک گفت: بر اساس اطلاعات رسیده، این حادثه در پی حمله افراد مسلح گروه «بخش راستگرا» به یک پست نگهبانی مردمی در ورودی این شهر، آنهم در شب عید پاک رخ داده است. چنین حادثه‌ای نشان داد که توافقات ژنو در خصوص خلع سلاح همه گروه‌های غیرقانونی باید جامع بوده و از سوی همه گروه‌های نظامی مسلح در اوکراین رعایت شود.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که مهمترین مفهوم بیانیه مورد توافق در ژنو آن است که اوکراینی‌ها باید خود مشکل داخلی بوجود آمده در کشورشان را حل و فصل کنند.

وی افزود: برای این منظور مقامات کی‌یف باید هرچه سریعتر گفت‌وگوهای ملی با همه مناطق در خصوص اینکه «آنها چگونه مایل هستند در آینده زندگی کنند» را آغاز کنند و تا زمانی که این کار صورت نگیرد، راه حلی برای بحران سیاسی در اوکراین وجود نخواهد داشت.

کیسلیاک همچنین ابراز امیدواری کرد که توافقات صورت گرفته در ژنو به تدریج مورد اجرا گذاشته شود، چرا که در غیر این صورت نباید انتظار داشت که طرفین دیگر این توافقنامه را اجرا کنند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین) نشست 4جانبه ای بین وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفت که در پایان بیانیه همه جانبه‌ای در مورد حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین مورد تایید همه طرفین قرار گرفت.

اساس این بیانیه مبتنی بر توافق طرفین در این باره است که همه طرفین مناقشه در اوکراین باید از هر نوع خشونت، ارعاب و اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. ضمن اینکه شرکت کنندگان در نشست 4جانبه هر نوع اقدام جدایی طلبانه، نژادپرستی و یا عدم تحمل مذهبی در اوکراین را محکوم کردند.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول