اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

چرایی تشدید هجمه برای تغییر رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی

جریان دوم خرداد این روزها هجمه زیادی برای تغییر رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی به مسئولان ارشد استانی وارد می‌کند.

چرایی تشدید هجمه برای تغییر رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جریان افراطی و تندرو دوم خرداد از نخستین روزهای آغاز به کار دولت در خراسان جنوبی سعی کرد گزینه‌های خود را به استاندار معتدل و ارزشی خراسان‌جنوبی تحمیل کند.

آنان ابتدا موج فشارها و توهین‌ها را علیه رئیس فعلی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی وارد کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند سراغ دیگر ادارات رفتند.

گزینه مهم دیگر آنان دانشگاه بیرجند بود که با فشار و موج روانی سعی کردند نیروی حزب مشارکت در استان را بهترین گزینه برای ریاست این دانشگاه معرفی کنند.

حتی وقتی نتیجه رایزنی آنان در استان به جایی نرسید دست به دامن تیم بازرسی وزارت علوم در سفر به خراسان جنوبی شدند و با طوماری که هنوز مشخص نیست امضاهای آن را از کجا آوردند سعی کردند گزینه خود را تحمیل کنند.

آنان با امضای این طومار کار را تمام شده می‌دانستند و حتی رایزنی‌های خود را برای تغییر معاونان انجام می‌دادند که با انتصاب سرپرست دانشگاه بیرجند نقشه‌شان خنثی شد. از روز نخست بعد از انتصاب  خلیلی به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند، تیم افراطی دوم خرداد هجمه‌های خود را علیه وی آغاز کردند. هر چند سرپرست جدید از نیروهای جریان اصولگرا محسوب نمی‌شود. اما آنان معتقدند دانشگاه بیرجند باید برای اهداف سیاسی آنان در اختیار یک نیروی تندرو باشد.

یکی دیگر از اداراتی که همواره برای گزینه خودشان تلاش داشتند آموزش و پرورش بود. البته آموزش و پرورش نیروی شاخص جریان تندرو دوم خرداد نداشت. بنابراین خود را به جریان معتدل اصلاحات نزدیک کردند و با گزینه جریان اعتدال همراه شدند.

دفتر استاندار و فرماندار مرکز استان هدف بعدی جریان تند اصلاحات بود. در دفتر استاندار گزینه آنان صلاحیت لازم را کسب نکرد و سرانجام یک نیروی ارزشی و معتدل به این سمت منصوب شد. این روزها گفته می‌شود نیروی مدنظرشان که برای دفتر استاندار صلاحیت لازم را کسب نکرده بود تلاش می‌کند تا سکان فرمانداری بیرجند را بر عهده گیرد. اما این اتفاق نیز دور از ذهن شده و بنابراین شاید یکی از آخرین دستگاه‌های اداری استانی در مرکز استان جهادکشاورزی باشد که شاید بتواند اهداف اقتصادی جریان تند اصلاح‌طلب را برآورده کند.

به دنبال موج اولیه که دو ماه قبل شاهد آن بودیم از یک هفته پیش نیز موج جدیدی از تهدید و توهین به رئیس فعلی جهاد کشاورزی استان آغاز شده و این جریان تلاش می‌کند گزینه خود را تحمیل کند. نکته جالب توجه استفاده از یک سایت خبری برای رسیدن به هدفشان است. سایتی که نظرات توهین‌آمیزی به دولت قبلی و مسئولان دولت قبل منتشر کرده و این روزها استاندار را مورد هجمه شدید خود قرار داده است.

مشخص است جریان تند اصلاحات در خراسان جنوبی از استاندار دولت تدبیر و امید ناامید شده و آقای خدمتگزار را در نظرات زیادی مورد حمله قرار داده است. در حالی که در ابتدای انتصاب وی بیشترین تبریک‌ها را برای این انتصاب ارزشمند در روزنامه‌ها هر روز چاپ می‌کردند.

انتظار می‌رود جریان‌های مختلف سیاسی به دور از تعصبات جناحی به استاندار و مسئولان دولت کمک کنند. البته نگارنده مخالف نقد نیست بلکه آنچه مهم است پرهیز از توهین و افتراست که این روزها از سوی نیروهای تند اصلاحات در خراسان جنوبی شاهد آن هستیم.

----------------------------

یادداشت از سپهر رضایی

----------------------------

انتهای پیام/2248/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول