اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تلاوت ترتیل صفحات 2 و 3 قرآن کریم توسط منشاوی، حُصَری و عبدالباسط+دانلود

طبق حدیثی از امام صادق(ع) قرآن کریم در روز جزا همراه جوان قرآن‌خوان است و از خداوند مطالباتی برای او دارد و پروردگار رحیم نیز قرآن را درباره او راضی می‌کند. اینک صفحات 2 و 3 قرآن کریم را با هم بشنویم و بخوانیم.

تلاوت ترتیل صفحات 2 و 3 قرآن کریم توسط منشاوی، حُصَری و عبدالباسط+دانلود

خبرگزاری فارس-گروه فعالیت‌های قرآنی: حضرت صادق‌(ع) فرمود: «هرکه در جوانی قرآن بخواند و با ایمان هم باشد قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خدای عزوجل او را با فرشتگان پیغام‌برنده و نیک‌رفتارش رفیق کند و قرآن برای او در روز قیامت پرده و مانعی از آتش باشد و گوید بار پروردگارا هر کارگری به مزد کار خویش رسیده است جز کارگر من، پس گرامی‌ترین عطاهای خود را به او برسان.

فرمود: پس خدای عزیز و جبار دو جامه از جامه‌های بهشتی به او بپوشاند و بر سرش تاج کرامت نهاده باشد؛ سپس به قرآن گفته شود آیا ما تو را درباره این شخص خوشنود کردیم؟ قرآن گوید: بار پروردگارا من برتر از این درباره او میل داشتم؛ پس نامه امان (از دوزخ) را به دست راستش دهند و فرمان جاویدان ماندن در بهشت را در دست چپش گذارند و وارد بهشت شود. پس به او گفته شود: قرآن بخوان و یک درجه بالا برو، سپس به قرآن گویند آیا آنچه تو خواستی به او رساندیم و تو را خوشنود کردیم؟ گوید آری.

حضرت فرمود: هر کس قرآن را بسیار بخواند و با اینکه حفظ آن (بر او) دشوار است؛ آن را به ذهن خویش بسپارد خدای عزّ و جلّ دوبار پاداش آن را به او بدهد».

منبع: اصول کافی، جلد 4 صفحه 405 روایت 4

در ادامه شما را به شنیدن تلاوت ترتیل صفحات 2 و 3 قرآن کریم مشتمل بر آیات 1 تا 16 سوره مبارکه «بقرة» با صدای سه نفر از برترین قاریان قرآن مصری دعوت می‌کنیم.

 

تلاوت صفحه 2 و 3 قرآن توسط استاد خلیل‌الحصری/ دانلود
تلاوت صفحه 2 و 3 قرآن توسط استاد منشاوی/ دانلود
تلاوت صفحه 2 و 3 قرآن توسط استاد عبدالباسط/ دانلود

 

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول