اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سبزپوشان سپاه؛ پاسداران «آرمان» انقلاب

سپاه به عنوان بازوی توانمند انقلاب با آمادگی کامل در هر زمان و مکانی که نیاز باشد با حضور پررنگ و تأثیرگذار خود و اراده‌ای آهنین توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

سبزپوشان سپاه؛ پاسداران «آرمان» انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به فرمان امام‌ خمینی(ره) شکل‌گیری سپاه پاسداران در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در دستور کار قرار گرفت و دوم اردیبهشت ماه سال 58 تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان ایشان به صورت رسمی اعلام شد.

سپاه پاسداران که به صورت خودجوش از جوانان ولایی و انقلابی تشکیل شده بود با آغاز جنگ تحمیلی در کنار دیگر نیروهای مسلح حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس خلق کرد.

سپاه پاسداران، که مولود انقلاب نامیده می‌شود بعد از دفاع مقدس نیز به فراخور زمان در عرصه‌ سازندگی پیشگام بود و در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز با حضور خود فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

امروزه نیز که بحث جنگ نرم و شبیخون فرهنگی مطرح است سپاه با برنامه‌ریزی دقیق و کادرسازی به مقابله با این تهاجم دشمن پرداخته است.

در زمینه اقتصادی نیز با توجه به تحریم‌های دشمنان علیه ایران در اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تقویت آنها پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه داشته است.

نباید فراموش کرد که سپاه در راستای «نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون» که هدف و فلسفه اصلی تشکیل آن است تاکنون از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده و شهدای بسیاری را در راه حفاظت از ارزش‌های والای انقلاب تقدیم کرده است.

در وصف رشادت‌های این مجموعه همین بس که امام راحل فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

سپاه به عنوان بازوی توانمند انقلاب با آمادگی کامل در هر زمان و مکانی که نیاز باشد با حضور پررنگ و تأثیرگذار خود و اراده‌ای آهنین توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

با توجه به سالروز تشکیل سپاه پاسداران در راستای دستاوردهای سپاه، این پاسداران جان بر کف انقلاب و جایگاه آن با مسئول مربوطه آن در استان به گفت‌وگو نشستیم.

* سپاه در تمام عرصه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشته است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تبریک این روز به خبرنگار فارس گفت: سپاه پاسداران با دستور حضرت امام راحل در راستای حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب تشکیل شد.

سردار غلامعلی ابوحمزه با اشاره به دستاوردهای سپاه افزود: سپاه در تمام عرصه‌ها از قبیل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و ... حضوری فعال و چشمگیر داشته است.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی مأموریت و مسئولیت سپاه، حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن بیان شده که طی 35 سال گذشته در هر مقطعی که نیاز بوده، سپاه با به کارگیری نیروهای مردمی در قالب بسیج وارد عرصه شده و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تأییدیه‌های مکرر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از سپاه یادآور شد: این امر نشانگر کارنامه قابل قبول سپاه در عرصه‌های مختلف طی 35 سال گذشته است.

وی با بیان اینکه رویکرد سپاه در نگاه کلی دفاع از انقلاب و حفاظت و حراست از ارزش‌ها و اصول انقلاب است، گفت: این مهم به عنوان یک اصل و زیربنا به هیچ عنوان در سپاه و بسیج تغییر نمی‌کند.

*حرکت‌های سپاه به تهدیدات دشمن برمی‌گردد

ابوحمزه با اشاره به تهدیدات دشمن در مقاطع مختلف علیه انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی که تهدید نظامی مطرح بود در دوران دفاع مقدس سپاه حضور خود را در قالب لشگرها، تیپ‌ها و گردان‌های عملیاتی سازماندهی کرد و در مقطعی نیز بحث حفاظت و حراست از فرودگاه‌ها و هواپیماها را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به مقابله با جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی افزود: با توجه به حرکت دشمن در بحث فشارها و تحمیل مشکلات اقتصادی به کشور، سپاه در این عرصه نیز وارد شده و اقدامات خوبی انجام داده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه حرکت‌های سپاه به تهدیدات دشمن بر می‌گردد، گفت: در مقاطع مختلف و با توجه به تغییر تهدیدات، نوع مأموریت‌ها و برخوردهای سپاه برای مقابله با تهدیدات دشمن تغییر می‌یابد اما در اصول و مبانی اهداف سپاه و بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون و در آینده هیچ تغییری نشده و نخواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال مبتنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: عنوان شعار امسال از چهار بخش اساسی شامل اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی  تشکیل شده که در عرصه اقتصاد و فرهنگ سپاه در مقاطع مختلف نقش خود را ایفا کرده و کارنامه موفقی داشته است.

* تنها راه استحکام درونی نظام، مدیریت جهادی است

ابوحمزه با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس سپاه حضوری مؤثر و گسترده‌ در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی داشته است، گفت: عزم ملی نیز اراده و حضور فعال مردم را می‌طلبد که نیازمند آگاه‌سازی، بسترسازی و توجیه مردم است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات سال گذشته ادامه داد: در بحث اقتصاد و فرهنگ نیز با حضور و میدان‌داری مردم، بهادادن به آنان و واگذار کردن کار به مردم می‌توان به نتیجه رسید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه خطاب مقام معظم رهبری در بحث مدیریت جهادی مسئولان در سطوح مختلف هستند، گفت: مدیریت جهادی را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم و با حداقل امکانات و نیرو و اعتبار و بودجه بیشترین بیلان و بازده کاری را در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگاه باید به درون باشد، تصریح کرد: این امر نیازمند استحکام درونی نظام است که لازمه آن مدیریت جهادی است و به عبارتی تنها راه استحکام درونی نظام با مدیریت جهادی است.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: تمام مسئولان در بخش‌های مختلف باید با بهره‌گیری از این مدیریت نقش و تکلیف خود را به بهترین وجه انجام دهند تا کشور از مشکلات به سلامت عبور کند.

انتهای پیام/89006/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول