اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داران در حاشیه راهپیمایی حجاب:

اشتغال بانوان در جامعه به عنوان یک ارزش فرهنگ‌سازی نشود

امام جمعه داران گفت: اشتغال بانوان در جامعه به عنوان یک ارزش فرهنگ‌سازی نشود.

اشتغال بانوان در جامعه به عنوان یک ارزش فرهنگ‌سازی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، ظهر امروز در راهپیمایی که با عنوان «حافظان حجاب» در فریدن برگزار شد، بیش از 600 نفر از دانش‌‌آموزان دختر راهنمایی و متوسطه این شهرستان با حجاب اسلامی و در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوعات رعایت حجاب در جامعه،‌ راهپیمایی خود را از خیابان شهید مطهری و بلوار طالقانی این شهر آغاز و تا دبیرستان حضرت فاطمه زهرای شهر داران ادامه دادند.

در این راهپیمایی دانش‌آموزان به همراه مربیان خود با سر دادن شعارهای «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست»،‌ «چادر که بر سر ماست، حجاب برتر ماست»، «صیانت از خون شهید، رعایت حجاب است» و «ای زن به تو از فاطمه(س)‌ اینگونه خطاب است ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است»‌، حمایت خود را از حجاب و عفاف اسلامی اعلام کردند.

راهپیمایی عفاف و حجاب دانش‌آموزان دختر شهرستان فریدن همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر با هدف آشنایی و تبیین سبک زندگی حضرت زهرا (س)، تعمیق و ترویج حیا و عفاف و حجاب، برای نسل کودک، نوجوان و جوان به همت و تدبیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه امروز از ساعت 11 صبح آغاز و با برگزاری همایش و سخنرانی امام جمعه شهر داران پایان یافت.

بهرام وحدتی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان فریدن در این راهپیمایی، اظهار داشت: پیروی از سیره آن حضرت و تأکید بر حجاب و عفاف از اهداف اصلی برگزاری این راهپیمایی بود.

امام جمعه شهر داران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) به اشتغال زنان اشاره کرد و متذکر شد: نباید اشتغال بانوان در جامعه به عنوان یک ارزش، فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام احمد طیبی به رواج ارزش دادن به اشتغال بانوان اشاره کرد و آن را سوغات غرب دانست و تأکید کرد: این ارزش دادن‌ها با دین و سیره بزرگان ما سازگاری ندارد.

وی به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: ایشان مادر بودن، همسر بودن و دختر بودن را متجلی کردند.

امام جمعه شهر داران به آمار بالای طلاق در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه درصد بالایی از این جدایی‌ها و طلاق‌ها با پیشنهاد خود خانم‌ها انجام می‌شود.

طیبی در پایان ابراز داشت: دیدگاه اسلام این نیست که بانوان در بطن جامعه نباشند و عهده‌دار مسئولیتی نگردند، بلکه بعضی از شغل‌ها مثل پرستاری و معلمی مختص بانوان با توجه به شرایط است.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول