اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هیأت عالی مشورتی سرمایه‌گذاران ملی افغانستان:

عدم تسهیلات تجاری سبب کاهش سرمایه‎گذاری در افغانستان شده است

رئیس هیأت مشورتی سرمایه‌گذاران افغانستان اعلام کرد که عدم تسهیلات تجاری مناسب سبب شده است تا میزان سرمایه‌گذاری در این کشور کاهش یابد.

عدم تسهیلات تجاری سبب کاهش سرمایه‎گذاری در افغانستان شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «رحم الدین حاجی آغا»، رئیس هیأت مشورتی سرمایه‌گذاران افغانستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری اظهار داشت که عدم تسهیلات تجارتی سبب کاهش سرمایه‎گذاری در این کشور شده است.

به گفته حاجی آغا با اعلام این که کاهش سرمایه‎گذاری سبب افزایش بیکاری در افغانستان شده است از رئیس جمهوری آینده این کشور خواست با حفظ تعهد به وحدت ملی، تسهیلات لازم را برای سرمایه‎گذاری در این کشور فراهم کند.

وی افزود، عمده‌ترین چالشی که فراروی سرمایه گذاران در افغانستان، عدم امنیت و بالابودن قیمت مواد خام است که باعث کاهش رشد سرمایه‎گذاری در این کشور شده است.

رئیس بورد مشورتی سرمایه گذاران افغانستان تصریح کرد، بسیاری از تاجران داخلی و خارجی  منتظر پایان انتخابات در این کشور هستند که تا در بخش‌های مختلف اقتصادی افغانستان بتوانند سرمایه‎گذاری کنند.

حاجی آغا، خاطرنشان کرد که افغانستان از کشور‎هایی است که کشاورزی در آن اهمیت دارد و بایستی در این راستا تلاش زیادی انجام شود تا میزان سرمایه‎گذاری در این کشور در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول