اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز برگزار شد

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور بانوان شاغل در ادارات بوشهر

ظهر امروز جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بانوان شاغل در ادارات بوشهر در مجتمع 9 دی برگزار شد.

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور بانوان شاغل در ادارات بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یک متخصص روانشناسی در همایش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که با محوریت بانوان سیده در سالن مجتمع فرهنگی هنری 9 دی برگزار شد، اظهار داشت: فرزندان سالم در خانواده‌های سالم تربیت می‌شوند و و سالم بودن خانواده تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

ناصر امینی افزود: زنان با داشتن اعتماد به نفس و توجه به داشته‌ها و توانایی‌هایشان می‌توانند رفتارهای مناسبی را در ارتباط خود با دیگران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: زنانی که اعتماد به نفس دارند بدون شک با ارتباط بیشتری که برقرار می‌کنند فرزندان آنها نیز از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار می‌شوند. با توجه به اینکه بخش عمده از اعتماد به نفس فرزندان از مادر به آنها منتقل می‌شود بنابراین زنان باید با دقت نظری بیشتری به این موضوع توجه کنند. داشتن اعتماد به نفس صرفاً مربوط به زن نمی‌شود و باید به فرزندان و مردان نیز آموزش لازم داده شود و برای دانش‌آموزان بهترین محیط آموزش برای گرفتن اعتماد به نفس محیط مدرسه است.

این روانشناس با تاکید بر موضوع اعتماد به نفس اضافه کرد: زنانی که در ارتباط خود از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند از پنج مکانیزم مثبت تشویق، تقویت، تمجید، توجه و تکریم برخوردار هستند.

امینی یادآور شد: زنانی که در ارتباطات خود اعتماد به نفس کمتری دارند از پنج مکانیزم آسیب‌زای تهدید، تحقیر، تمسخر، توهین و تنبیه برخوردار هستند. در امر تربیت فرزندان به راحتی از تنبیه فیزیکی و توهین استفاده می‌شود و این تنبیه فیزیکی بارها برای همسران نیز پیش می‌آید که هیچگونه عواقب مثبتی را در بر ندارد.

امینی با اشاره به ضرورت آشنا ساختن زنان با مهارت‌های زندگی و شیوه‌های ارتباط آنها با همسران اضافه کرد: بزرگترین عوارض برای زنان این است که مردان در برخی موارد به جای سازگاری با آنها، آنها را با دیگران مقایسه می‌کنند و موجب رنجش خاطرات زنان می‌شوند که این امر عواقب ناخوشایند نیز می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول