اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

105 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 105 هزار خانواده در این استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

105 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمدرضا میری اظهار داشت: کمیته امداد، نهادی است انقلابی زیر نظارت عالیه مقام معظم رهبری که وظیفه‌ کمک به شناخت و رفع محرومیت نیازمندان و محرومان داخل کشور را با رویکرد سلامت و توانمندسازی از طریق مدیریت کمک‌های مردمی، حفظ کرامت انسانی و صیانت از نهاد خانواده، احیای فرهنگ انفاق و ایثار، نشر سنت‌های حسنه اسلامی با به کارگیری سرمایه‌ انسانی کارآمد و خلاق و فناوری‌های نوین بر عهده دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان هدف از تأسیس کمیته امداد را پیشتاز در خدمت‌رسانی بی‌منت، تقویت تکامل و توازن اجتماعی، صیانت از هویت نهادی، خدامحوری، ولایت‌مداری، عدالت محوری، تکیه‌گاه و الهام بخش محرومان و رشد ایمانی و صیانت از تحکیم نهاد خانواده برشمرد.

وی افزود: خدمت رسانی و رسیدگی به حال محرومان وظیفه اساسی کمیته امداد این استان است و تاکنون بیش از 105‌ هزار خانواده زیر پوشش این نهاد هستند.

میری اضافه کرد: با توجه به محرومیت سیستان و بلوچستان در حال حاضر 40 هزار و 253 یتیم عضو این نهاد مقدس بوده که 25 ‌هزار و 100 نفر از آنها دارای حامی از خارج سیستان و بلوچستان هستند.

این مسئول تصریح کرد: در فرهنگ قرآنی، پاداش نیکی به دیگران برگشت آن عمل به خود است و بی‌توجهی به نیاز‌های مردم و کم‌لطفی در رفع احتیاجات آنها ظلم به خویشتن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: دختران مددجوی این نهاد برای تهیه جهیزیه مبلغ 15 میلیون ریال دریافت کردند و به پسران مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان هدیه اعطا شده است.

میری متذکر شد: پروردگار عالم مظهر هر خیر و خوبی است و انسان را با احساس پرورش می‌دهد و در مدرسه بندگیش الفبای نیکی می‌آ‌موزد، اگر بنده‌ای توفیق یافت تا به بندگان احسان کند، باید بداند که خداوند به لطف خویش او را برگزیده تا با الهام از سرچشمه فیض ربوبی، زیبایی احسان را درک کند و آن‌گاه واسطه او نعمت‌های الهی بر مردم نازل می‌شود، این سعادتی والا است.

انتهای پیام/75009/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول