اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه قم:

مدیریت جهادی مهم‌ترین رکن شکوفایی اقتصاد و فرهنگ است

یک استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه رشد اقتصاد و فرهنگ در مدیریت جهادی متبلور می‎شود، گفت: مدیریت جهادی مهم‌ترین رکن شکوفایی اقتصاد و فرهنگ اسلامی است.

مدیریت جهادی مهم‌ترین رکن شکوفایی اقتصاد و فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدمهدی سیاه‎پوش پیش از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار داشت: همانطور که به تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری سال 93 به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد آحاد ملت ایران مکلف هستند در این زمینه با جدیت ورود کنند تا مطالبه معظم‎له محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه تعهد، توکل و خودباوری از مولفه‎های مهم پیشرفت تلقی می‎شود، تصریح کرد: انسان‎های متعهد با توکل به خداوند سبحان و باور استعدادهای ذاتی خود می‎توانند مشکلات بسیار بزرگ را از میان بردارند و به آسایش و رفاه برسند.

توجه به اعتقادات دینی ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و اقتصاد دارد

این استاد حوزه و دانشگاه قم افزود: جهان اسلام به ویژه شیعه به اعتقادات دینی نظیر مرگ، معاد و قیامت باور عمیق دارد که این مسائل ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و اقتصاد دارد بنابراین اگر انسان همواره در تمام امور یاد خدا را سرلوحه قرار دهد در مسیر صحیح گام برخواهد داشت و به سعادت خواهد رسید.

سیاه‎پوش با بیان اینکه آیات قرآن همواره بر زندگی اعتدالی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: توجه به سیره نبوی و ائمه اطهار (ع) نیز انسان را از افراط و تفریط در زندگی نفی می‎کند و همواره بر تعادل تاکید دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ غنی شیعه افراد را به دوری از گناه و وابستگی‎های دنیوی دعوت می‎کند اما تارک دنیا شدن با دین اسلام منافات دارد چراکه دنیا پیش‌نیاز آخرت است و انسان در این دنیا هر چه می‎کارد می‎تواند در سرای آخرت درو کند.

اقتصاد منهای فرهنگ جامعه را به تباهی می‎کشاند

این استاد حوزه و دانشگاه قم با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ دو اصل تفکیک‎ناپذیر است، تصریح کرد: اقتصاد منهای فرهنگ سبب می‎شود تا جامعه به سمت ضلالت و تباهی پیش برود.

سیاه‎پوش با بیان اینکه فرهنگ، اقتصاد و حج رابطه معناداری با یکدیگر دارند، ابراز داشت: در حج همه کشورها با هر سلیقه و آئینی زیر پرچم اسلام گردهم می‎آیند و وحدت و برادری را به شایستگی نمایش می‎دهند.

وی خاطرنشان کرد: حج بهترین فرصت برای ابلاغ معارف دینی است و در این سفر معنوی زمینه برای طهارت روح و جسم افراد مستعد و فراهم است چراکه انسان خود را در محضر خدا می‎بیند و می‎تواند راه کمال را جستجو کند.

سرمشق‎های مکتب اسلام الگوی عملی و رفتاری مسلمانان باشد

این استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه هیچ سفر تبلیغی همانند حج نیست، ادامه داد: در این سفر معنوی زائران همواره سعی می‎کنند خود را ملتزم به باید و نبایدهایی کنند تا از هر گونه گناه و آلودگی دور باشند و بیشترین بهره‎مندی را کسب کنند.

سیاه‎پوش با تاکید بر اینکه نماز ستون دین است بر لزوم خواندن نماز اول وقت تاکید کرد و بیان داشت: انسان با خواندن نماز اول وقت به کمال می‎رسد، نمازی که همراه با خضوع و خشوع در مقابل پروردگار نباشد شرط کمال نیست و مورد مقبول خدا قرار نمی‎گیرد.

وی با تصریح اینکه سرمشق‎های مکتب اسلام باید الگوی عملی و رفتاری مسلمانان باشد، یادآور شد: هر زائر ایرانی الگوی کشور مسلمان است لذا باید در رفتار و کردارش دقت لازم را داشته باشد.

امر به معروف و نهی از منکر با احساس تکلیف بیشتری پیگیری شود

این استاد حوزه و دانشگاه قم بر ضرورت عفاف و حجاب تاکید کرد و اظهار داشت: عدم رعایت عفاف و حجاب آسیبی است که جامعه اسلامی را تهدید می‎کند.

سیاه‎پوش با بیان اینکه چادر از تمام هستی و سرمایه زن محافظت می‎کند، گفت: رعایت حجاب نشانه شخصیت، شکوفایی عقل، تربیت دینی و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه با احساس تکلیف بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: هر کس که این فریضه الهی را ترک کند در بین زندگان، مرده‎ای بیش نیست.

جامعه باید با سبک زندگی اسلامی پیوند ناگسستنی برقرار کند

این استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه جامعه باید با سبک زندگی اسلامی، علوی و فاطمی پیوند ناگسستنی برقرار کند، بیان داشت: در این سبک زندگی حدود وظایف مشخص شده است و افراد می‎توانند از اسوه‎های حسنه درس زندگی بیاموزند و آن را در زندگی خود پیاده کنند.

سیاه‎پوش خاطرنشان کرد: در کشور حدود 22 میلیون جوان مجرد وجود دارد و در هر ساعت 19 طلاق ثبت می‎شود که این ضعف ناشی از خلاء سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/83001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول