اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

250 برنامه در حوزه بهداشت و درمان گلستان اجرا می‎شود

رئیس ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای 250 عنوان برنامه بهداشت و درمان همزمان با هفته سلامت در سراسر استان خبر داد.

250 برنامه در حوزه بهداشت و درمان گلستان اجرا می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا هنرور پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: در هفته سلامت در هر روستا حدود 10 الی 20 برنامه در حوزه بهداشت و درمان اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه شعار بهداشت اهمیت مشکلات حوزه سلامت را نشان می‎دهد، تصریح کرد: هر ساله 18 فروردین ماه سازمان بهداشت جهانی، شعاری به مناسبت روز بهداشت اعلام می‎کند و کشورها پیرامون آن برنامه‎هایی تدارک و پیش‎بینی می‎کنند.

«یک عمر سلامت با خودمراقبتی»

رئیس ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: با اعلام شعار بهداشت جهانی از سیاستگذاران، مدیران، روسای جمهور تمامی کشورها خواسته می‎شود تا به سلامت مردم کمک کنند.

هنرور با بیان اینکه «موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ» شعار امسال سازمان بهداشت جهانی است، خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان بهداشت جهانی این بود که بیماری‎های ناشی از حشرات و بندپایان را بزرگ قلمداد کند و به کشورها در این باره هشدار دهد در حالی که این مشکل عمده کشور ما محسوب نمی‎شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‎هایی که صورت گرفت شعار «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» مبنای حوزه سلامت ایران قرار گرفت.

کتابخانه‎های 2 بیمارستان مرکز گلستان بهره‎برداری می‎شوند

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه است، گفت: زنگ سلامت در نخستین روز این هفته با حضور استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان استانی در یکی از مدارس شهرستان گرگان نواخته می‎شود.

هنرور از برگزاری مسابقه خودمراقبتی در هفته سلامت خبر داد و گفت: مسابقه پیامکی در این راستا برای شهروندان نقاط مختلف استان در نظر گرفته شده است.

وی ارائه دستاوردهای حوزه سلامت در گلستان، مصاحبه با رسانه‎های گروهی، راه‎اندازی پایگاه‎های خودمراقبتی، عیادت از بیماران، آموزش‎های برگزاری همایش طب سنتی، اعزام بسیج جامعه پزشکی به نقاط محروم و خدمات درمانی رایگان، تجلیل از حامیان حوزه سلامت، افتتاح خانه‎های بهداشت، بهره‎برداری از دو کتابخانه بیمارستان پنج آذر و صیاد شیرازی را از جمله برنامه‎های هفته سلامت یاد کرد.

انتهای پیام/8300/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول