اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ولادت حضرت ‌زهرا(س) و روز زن

بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته رایگان است.

بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری رایگان است

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بازدید از کلیه‌ موزه‌های زیرپوشش این اداره‌‎کل به مناسبت ولادت حضرت فاطمه ‌زهرا(س) رایگان است.

وی افزود: رایگان بودن بازدید از موزه‌های این اداره‌کل از امروز به مدت یک هفته رایگان است و بعد از این مدت دوباره بازدید از این موزه‌ها به شکل گذشته خود ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت بازدید از موزه‌های زیرپوشش این اداره‌کل از ساعت 9 تا 18 عصر است.

وی با بیان اینکه در این استان در تمامی شهرستان‌ها، این اداره‌کل موزه زیرپوشش خود دارد، اذعان داشت: تنوع اشیاء و موضوعات در موزه‌های این استان بسیار زیاد است.

ریاحی گفت: آثار و اشیا فرهنگی هنری در موزه صنایع دستی شامل نمد، قالی، گلیم، گبه، قلم‌زنی، سفال، میناکاری، خاتم‌کاری، فلزکاری، صنایع چوب، وسایل و ابزار کار هنرمندان و سازهای سنتی است.

با تأکید بر اینکه قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین شئ ‌هنری در موزه ظروف قلمزنی متعلق به اواخر دوران صفویه است، افزود: موزه صنایع دستی در بنای تاریخی حمام قدیمی مربوط به دوران قاجاریه با قدمتی نزدیک به 110 سال در شهرکرد کنار امامزداه دوخاتون واقع شده است.

انتهای پیام/68007/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول