اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

اغلب کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان غیر‌فعال است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر اکثر کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان که در یک دهه اخیر فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند، غیر‌فعال و تعطیل هستند.

اغلب کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان غیر‌فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ماریا موسوی در دیدار بانوان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر تنها دو کانون فرهنگی و اجتماعی زنان در این استان فعال است و از 495 تعاونی بانوان نیز تنها 165 تعاونی در ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی بانوان فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما در دولت تدبیر و امید و در یک برنامه میان مدت و بلند مدت تلاش می‌کنیم تا فعالیت بانوان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقویت شود تا شان و جایگاه آنها بیش از گذشته ارتقا یابد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بزرگترین منزلت نظام خانواده را توجه به معیارهای اسلامی و ارزشی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند باید با ایجاد و تقویت تعاونی‌ها و مجموعه‌های غیر‌دولتی نسبت به ایجاد اشتغال آنها همت کنیم.

موسوی حمایت جدی را از تشکیل بازارچه‌های ویژه فروش صنایع دستی و محصولات اقتصادی زنان یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولویت در این کار زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که با حداقل سرمایه می‌توان فرصت اشتغال را برای آنها فراهم کرد.

این مسئول از تدوین دایر‌ة‌المعارف ویژه زنان و تاسیس انجمن‌های کار‌آفرینی بانوان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با این حرکت‌های انقلابی در عرصه بروز و ظهور توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان ابراز داشت: امروز همزمان با میلاد دردانه رسول گرامی اسلام و ریحانة‌النبی نمایشگاه توانمندی بانوان در اردبیل راه‌اندازی می شود و جشن بانوی کوثر نیز با حضور بانوان در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی در پایان سخنان خود بزرگترین هویت یک بانوی مسلمان را تبعیت از سیره و سلوک صدیقه طاهره بیان کرد و گفت: ما در تداوم احیای هویت ملی و اسلامی باید تلاش همه جانبه‌ای را انجام دهیم تا بر اساس معیارهای دینی و اسلامی بتوان حضور پر‌رنگ بانوان را در عرصه‌های مختلف شاهد بود.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول