اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارج نهادن به مقام زن و مادر

12 برنامه فرهنگی ورزشی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و با هدف ارج نهادن به مقام زن و مادر 12 برنامه فرهنگی ورزشی در شهر قزوین برگزار می‌شود.

12 برنامه فرهنگی ورزشی در قزوین برگزار می‌شود

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: همه ساله برنامه‌ها به شکل عمقی و محتوایی تدوین می‌شوند و هدف آنها تبیین بخش کوچکی از کمالات و خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) در جامعه است.

وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، افزود: لازم است تا تمام دستگاه‌های فرهنگی یک بازنگری در اقدامات، اهداف و استراتژی خود داشته باشند تا بتوانیم در راستای تحقق خواسته رهبری حرکت کنیم و عزم ملی در حوزه فرهنگ شکل بگیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار امیدواری کرد: برنامه‌ها و اهداف فرهنگی جزو دغدغه‌های مردم باشد و در این زمینه‌ها با مسئولان همکاری داشته باشند.

وزیری‌نژاد به تشریح برنامه‌های تدوین شده پرداخت و ابتدا از نمایشگاه توانمندی‌های بانوان که در بوستان نرگس (بانوان) به همت سازمان فرهنگی و مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین برپا شده، خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: معرفی بانوان تلاشگر و توانمند در نهادهای دولتی و غیردولتی، ایجاد فضای فرهنگی و مشاوره رایگان برای بانوان شهر از جمله کارکردهای این نمایشگاه است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: برپایی 22 غرفه در زمینه‌های مشاوره مذهبی و خانواده، فنی و حرفه‌ای، محیط زیست، سلامت، عفاف و حجاب، نگهداری گیاهان آپارتمانی و غیره در این نمایشگاه که از 30 فروردین تا چهار اردیبهشت ماه فعالیت می‌کند، در دستور کار قرار دارد؛ از سویی در این برنامه ادارات و سازمان‌های مختلفی با شهرداری همکاری دارند.

وزیری‌نژاد همچنین از برپایی 14 نشست در 14 محله شهر پیرامون ترویج شیوه مادری مطابق با الگوی زندگی حضرت زهرا (س) خبر داد و تجلیل از 14 مادر نمونه شهر قزوین را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت مقام زن و مادر برشمرد.

این مسئول به برگزاری «سومین جشنواره صبحانه سالم» با هدف تبیین نقش مادران در تغذیه و سلامت افراد خانواده و به ویژه فرزندان اشاره کرد و افزود: همزمان با اول اردیبهشت ماه، بوستان بانوان میزبان برگزاری این برنامه که شعار آن «"روز زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف» است، خواهد بود.

وی برپایی ششمین مرحله جشنواره سپاس را از دیگر برنامه‌های این هفته معرفی کرد و ادامه داد: چهارم اردیبهشت ماه تجلیل از اساتید محجبه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل کار این بانوان با شعار «روز زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خود باوری» اجرایی می‌شود.

وزیری‌نژاد گفت: دوم اردیبهشت ماه نیز سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) میزبان همایش مهارت‌های زندگی با هدف ایجاد نشاط و امید به آینده در بین بانوان و به ویژه مادران است.

به گفته این مسئول، برگزاری مسابقه طناب‌کشی ویژه مادران و دختران همزمان با یکشنبه 30 اردیبهشت ماه در پارک بانوان و مسابقات دارت و تیراندازی برای پرسنل بانوی شهرداری و همسران پرسنل مرد همزمان با 30 فروردین ماه و چهارم اردیبهشت ماه در سالن ورزشی کوثر و سالن آتش‌نشانی مینودر برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در رابطه با برنامه‌هایی که مراکز آموزشی سازمان اجرا می‌کنند نیز گفت: مدیر مراکز آموزشی سازمان به همراه مدیران مراکز با مادران شهدا، جانبازان و آزادگان محله‌هایی که خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها قرار دارند دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند و همچنین دیدار با معلمان پیشکسوت و بازنشسته این محله‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: به منظور ارج نهادن به مقام مادران در تمامی مراکز آموزشی ارائه خدمات به مادران شهید، جانباز و آزاده و معلمان پیشکسوت به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی همچنین به اقداماتی که در راستای فضا سازی شهری و نصب بیلبوردها و تیربردهای شهری انجام شده اشاره کرد و متذکر شد: نصب 400 تیربرد در نقاط مختلف شهر با مضمون میلاد حضرت زهرا (س) انجام شده و یا در حال تحقق است.

گفتنی است، معاونت فرهنگی و هنری، حوزه ورزش، مدیریت مراکز آموزشی و مرکز سیاست‌گذاری محلات از جمله بخش‌هایی هستند که در راستای اجرای برنامه‌های هفته زن، تلاش فعالانه داشته‌اند.

انتهای پیام/2667/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول