اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

زنان چرامی افتخار نام‌آوری و نان‌آوری در جامعه ایران اسلامی را دارند

فرماندار چرام گفت: زنان در جامعه عشایری شهرستان چرام هم نام‌آور و هم نان‌آور هستند.

زنان چرامی افتخار نام‌آوری و نان‌آوری در جامعه ایران اسلامی را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور شامگاه شنبه در جشن میلاد دخت نبی‌اکرم (ص) ضمن گرامیداشت مقام و منزلت زن، اظهار داشت: اگر به صدر اسلام و زحمات برگردیم، مشقت‌ها و مرارت‌های را که این بانوی بزرگوار به جان خریدند متوجه خواهیم شد که ارزشمند بوده و الگویی برای تمام زنان دنیا به ویژه جهان اسلام است.

فرماندار چرام از شاخص‌های مهم حضرت فاطمه (س) تربیت متعالی، صبر و پایداری، قناعت و ساده‌زیستی و پاکدامنی را نام برد و گفت: از اهداف حقیقی این جشن‌ها، معرفی شخصیت واقعی حضرت فاطمه‌زهرا (س)، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی است.

وی، حذف باورها و تفاوت‌های کلیشه‌ای را نسبت به زنان در جامعه اسلامی ایران مهم دانست و یادآور شد: زنان امروز خود را باور کرده‌اند و توانمندی‌های خود را اثبات کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش زن در جامعه، هفته زن را فرصت مناسبی جهت تبیین و نقش و جایگاه حقیقی زن در جامعه دانست و عنوان داشت: نقش زن در استحکام و قوام خانواده و تعالی جامعه بسیار مهم و اساسی است بنابراین باید با حذف باورها و تفکرهای قالبی و پذیرش توانمندی‌های زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند به دستاوردهای خوبی در حوزه فرهنگ دست یابیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با تأکید بر این مطلب که مقام معظم رهبری سال جدید را با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، عنوان کردند، متذکر شد: این اقتصاد و فرهنگ بدون زنان معنایی نخواهد داشت، در حوزه اقتصادی تدبیر منزل، خودکفایی اقتصادی و کمک به اقتصاد خانوار توسط زنان شکل می‌گیرد و در حوزه فرهنگ نیز ساده‌زیستی، قناعت و پرهیز از غرب‌زدگی توسط زنان فداکار رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه زنان امروز در جامعه ایران و در جامعه عشایری شهرستان چرام هم نام‌آور و هم نان‌آور هستند، در زمینه آسیب‌شناسی زنان نیز سخن ایراد کرد و گفت: در عصر سلطه رسانه و جنگ نرم، وظیفه ما فرهنگ‌سازی و انتخاب رویکرد آموزش علمی و انسانی در حوزه علوم انسانی است.

فتاح‌پور با متذکر شدن این مطلب که بنیان خانواده‌ها در حال تزلزل است، ابراز کرد: جامعه ایرانی اسلامی باید مبارزه کند و اجازه ندهد دشمن و استکبار در این وادی به ما ضربه‌ای وارد کنند.

این مسئول، بازگشت به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را یکی از راهکارهای جلوگیری از نفوذ دشمن دانست و اذعان داشت: توجه به جایگاه واقعی زنان، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر نیز در این زمینه اثربخش است.

انتهای پیام/82002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول