اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های داخلی تحقق می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق پیدا می‌کند که زمینه حضور بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم آمده و توانمندی‌های داخلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و توانمندی‌های داخلی تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بحث اقتصاد و فعالیت‌‌های بخش خصوصی است که امیدواریم منویات مقام معظم رهبری در سال 93 تحقق یابد و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی تمامی تلاش‌های خود را در جهت تحقق اهداف رهبری انجام دهد.

وی با بیان اینکه سال 92 از نظر اقتصادی برای بخش تولید سال پرتلاطمی بود، افزود: در سال گذشته رکود به تورم نیز اضافه شد و کشورمان از نظر اقتصادی در وضعیت رکود تورمی قرار گرفت و واحدهای تولیدی نیز با کمترین تولید و بازدهی در سال‌های اخیر روبه‌رو شدند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت در چند ماه گذشته سعی کرد با لوایح، بخشنامه‌ها و ارائه راهکارهای وضعیت تولید، وضعیت را سر و سامان دهد ولی متأسفانه بعضی از مدیران میانی مصوبات دولت تدبیر و امید را با تفاسیر مختلف اجرا نمی‌کنند.

پیرمؤذن با اشاره به جلسه شورای رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه خاطر نشان کرد: ما در شورای رؤسای اتاق‌های بازرگانی در مورد تفسیرهای منفی بانک‌ها از مصوبات دولت اعتراض کردیم و امیدواریم در این زمینه سازمان بازرسی در مورد عدم اجرای قانون توسط سیستم بانکی وارد عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بروکراسی پیچیده دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه سیستم اداری و ساختاری دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی طوری طراحی شده که در نهایت با عدم پرداختی به تولید‌کنندگان روبه‌رو می‌شود که امیدواریم دولت اجازه دهد پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان‌ها انجام بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل، تسهیل در دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی را مهم برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه موانع و مشکلات موجود را به نمایندگان و مسئولان ارشد استان یادآور شده‌ایم.

پیرمؤذن، افزایش و نوسانات دوباره ارز را نگران‌کننده خواند و بیان کرد: بخش خصوصی انتقادهای خود را از بسته‌های سیاست اقتصادی دولت در قالب همفکری و هم‌افزایی به دولت انتقال می‌دهد چرا که پارلمان بخش خصوصی از هیچ تلاشی برای کمک به دولت دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول