اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی، محلی اردبیل:

بازی‌های بومی،‌ محلی در مدارس اردبیل رونق می‌گیرد

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی اردبیل گفت: بازی‌های بومی،‌ محلی در مدارس اردبیل رونق می‌گیرد.

بازی‌های بومی،‌ محلی در مدارس اردبیل رونق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا احدی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان جام نوروزی اردبیل، اظهار داشت: ما در سال گذشته با یک برنامه تدوین شده شاهد برگزاری مسابقات و جشنواره‌های شهرستانی، استانی و منطقه شمال‌غرب بودیم که در سال جدید نیز با برگزاری جام نوروزی سعی کردیم این فرآیند را تکمیل‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: رؤسای هیئت‌های ما بدون کوچکترین حق‌الزحمه در تعطیلات نوروزی زمینه را برای برگزاری مسابقات جام نوروزی فراهم کردند که این مسابقات با استقبال خوبی از سوی مردم و همچنین گردشگران و مسافران روبه‌رو شد و رسانه‌ها نیز به برگزاری آن و ابعاد مختلف جام نوروزی به شایستگی پرداختند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی، محلی اردبیل خاطرنشان کرد:‌ در سایه اطلاع‌رسانی و خبررسانی مطلوب سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و همچنین صدا و سیما این هیئت در برگزاری مسابقات جام نوروزی مقام اول را به دست آورد به طوریکه مقدمه‌ای فراهم آمد تا این مسابقات در سال‌های آینده نیز با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند تا مانند امسال در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این مسابقات با همکاری میراث فرهنگی و با استقبال خوب مسافران و گردشگران برگزار شد.

احدی اضافه کرد: در مجموع بیش از پنج هزار و 200 ورزشکار روستایی در مسابقات جام نوروزی امسال شرکت کردند که این مسابقات به مدت 15 روز برگزار شد تا یک فرهنگ‌سازی مناسب در سال اقتصاد و فرهنگ برای توجه بیشتر به بازی‌های بومی، محلی انجام شود.

وی بیان کرد: به رغم کمبود اعتبارات و منابع مالی تزریق شده به هیئت‌های شهرستانی به شایستگی این مسابقات برگزار شد که امیدواریم در روزهای آینده با همت مدیرکل جدید ورزش و جوانان بتوان با جبران بخشی از منابع مالی که در این مسابقات هزینه شده اسباب دلگرمی فعالان این بخش را فراهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه در تمامی روستاها قصد ما توسعه ورزش‌های بومی، محلی است، یادآور شد: قرار شده هفته‌ای یک روز در مدارس استان اردبیل و در بین دانش‌آموزان سنین 9 تا 12 ساله آموزش بازی‌های بومی، محلی با کمک معلمان و مربیان ورزشی انجام شود تا این ورزش به باده فراموشی سپرده نشود.

احدی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی سال‌های آتی هیئت استان سالانه احیای چندین بازی بومی، محلی استان را در سرلوحه کارهای خود قرار داده که امسال نیز این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی از برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف در سطح استان نظیر جشنواره «سمچه» خاتون در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: این جشنواره همانند سال قبل در فصل بهار برگزار می‌شود که امیدواریم با برگزاری آن بخشی از آداب و رسوم و سنن منطقه احیا شود.

احدی افزود: بازی‌های بومی، محلی شامل طناب‌کشی، دوز، بش‌‌داش، هفت سنگ و چند رشته دیگر در تعطیلات نوروزی در مجموعه شیخ صفی‌الدین برای مسافران و گردشگران برگزار شد و ما امروز به دنبال برگزاری موفق این رقابت‌ها از تدارک‌دیدگان این مسابقات تجلیل می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول