اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری:

دانشنامه فاطمی نگاهی جامع به ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) دارد

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری اظهار کرد: در دانشنامه فاطمی نگاه جامع و تاریخ مند به همه ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) صورت گرفت.

دانشنامه فاطمی نگاهی جامع به ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی عصر امروز در مراسم رونمایی از دانشنامه فاطمی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال برگزاری است اظهار کرد: دانشنامه فاطمی طی یک دهه گذشته به سامان رسیده است و اجرای دانشنامه از سال 81 با تلاش جمعی از فرهیختگان برای تدوین نظام علمی دانشنامه گردهم آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظام علمی و دقت‌های فراوان مورد تایید آیت الله مکارم شیرازی قرار گرفت گفت: برای تدوین دانشنامه چهار گروه تاریخ و سیره، حکمت، زن و خانواده تشکیل شده است.

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری با اشاره به اینکه جمعی از اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه در تدوین این دانشنامه همکاری داشته‌اند تصریح کرد: تمام مدخل‌ها و مراحل فنی زیرنظر شورای علمی به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در دانشنامه فاطمی نگاه جامع و تاریخ مند به همه ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) صورت گرفت، افزود: ابعاد مختلف زندگی حضرت از فضائل،‌عصمت، مقام اخروی، اسما و صفات برای معاصر سازی و الگوگیری مورد توجه قرار گرفت.

مقیمی با تاکید بر اینکه مراجعه به زندگی بزرگان با هدف الگوگیری صورت می‌گیرد بیان داشت: این نکته مورد توجه سیاست‌گذاران دانشنامه قرار داشته است و در مدخل‌ها و موضوعات دانشنامه ابعاد مختلف زندگی حضرت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به سیره سیاسی و عبادی حضرت زهرا(س) و عظمت معنوی و تعالی روحی ایشان گفت: چگونگی عبادات، کیفیت عبادات، انواع عبادات و... به عنوان سیره عبادی و معنوی حضرت زهرا(س) مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری سیره همسرداری، نوع تعامل و گفت‌وگو با حضرت علی(ع) و... با استناد به منابع اصیل مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: در سیره همسرداری حضرت نوع رابطه‌ها و تعامل مورد توجه قرار گرفته است و حتی در این دانشنامه سیره خانه‌داری و تقسیم کار بین حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) تشریح و تبیین شده است.

وی آشنایی با خطبه‌های حضرت را از دیگر نکات مورد توجه در این دانشنامه عنوان کرد و اظهار داشت: این دانشنامه دریایی از معارف در خصوص حکمت عملی و نظری حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام/2258/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول