اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است

امام جمعه سلماس گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است.

حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) فرزند معصوم، همسر معصوم و خودشان معصومه بودند و رسول خدا (ص) ایشان را الگو و نمونه‌ زن‌های عالم تا قیامت معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین بانویی که در راه ولایت به شهادت رسیده حضرت فاطمه (س) بوده، ادامه داد: ایشان در دفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر بوده جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام نخستین شهیده‌ راه ولایت را به خود اختصاص داد.

موسوی تصریح کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی به عنوان الگو و نمونه‌ زندگی مطرح بوده و هر بعدی از زندگی آن حضرت تجلی جلوه‌ای از جمال الهی است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در حساس‌ترین موقعیت‌ها بزرگ‌ترین پشتوانه‌ی روحى پیامبر اکرم (ص) بود و بار سنگین غصه‌ها را از دوش او برمی‌داشت و لقب «ام ابیها» برخود گرفت.

موسوی با تاکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، ابراز داشت: ویژگی‌های اخلاقی، سیره عبادی، نحوه برخورد با همسر و فرزندان،‌ تربیت فرزندان، ساماندهی و مدیریت امور خانه و زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان الگو برای خانواده‌ها و تمام انسان‌ها مطرح است.

وی افزود: آن حضرت الگویی منحصر به فرد برای آموزش تحکیم ارکان زندگی در جوامع کنونی بوده و بسیاری از مشکلات موجود در خانواده‌ها با الگوگیری از سبک زندگی فاطمی حل خواهد شد.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه نماز از جایگاه ویژه‌ای در سیره عبادی حضرت فاطمه (س) برخوردار بود، متذکر شد: حضرت زهرا (س) برای نماز اهتمام و احترام خاصی قائل بوده‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: حضرت فاطمه (س) والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار بوده و زندگی ایشان راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

انتهای پیام/61005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول