اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان لرستان خبر داد

آموزش پیشگیری از مواد مخدر به 4 هزار دانش‌آموز و دانشجو در لرستان

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: 4 هزار دانش‌آموز و دانشجوی زیرپوشش بهزیستی لرستان در طرح پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

آموزش پیشگیری از مواد مخدر به 4 هزار دانش‌آموز و دانشجو در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد همایون عمودی‌زاده عصر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز و دانشجو زیرپوشش بهزیستی لرستان سال گذشته در طرح پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره‌‌ای حضوری در استان لرستان سال گذشته از 15 مرکز به 20 مرکز افزایش یافته است، ادامه داد: به منظور پیشگیری از خشونت خانوادگی و کودک‌آزاری، بسته‌های آموزشی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان از ساماندهی 900 کودک خیابانی طی سال گذشته در لرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به این تعداد افراد کمک‌ هزینه تحصیلی، موردی و مستمری پرداخت شده است.

عمودی‌زاده تصریح کرد: تقویت خانه سلامت برای جوانان بالای 18 سال که با وجود اینکه مشکل اخلاقی ندارند، اما به ما پناه می‌آورند، یکی از برنامه‌های سال گذشته این مرکز بوده است.

وی ابراز داشت: طی سال گذشته از 25 نفری که اختلال هویت جنسی داشتند، چهار نفر عمل جراحی شدند که در این خصوص 20 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان بیان داشت: سال گذشته چهار دستگاه خودروی گشت سیار برای شهرستان‌های پلدختر، سلسله، الیگودرز و دلفان خریداری شده است.

عمودی‌زاده متذکر شد: این خودروها به منظور فوریت‌های اجتماعی شامل ارائه خدمت به موقع به کودکان آزاردیده و از منزل فرار کرده، در اختیار این شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: سال گذشته 250 نفر در مرکز متکدیان این سازمان ساماندهی و ترخیص شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: طی سال گذشته 44 نفر توسط مراکز مداخله در بحران سازمان بهزیستی از طلاق منصرف شده‌اند.

عمودی‌زاده در پایان گفت: 1200 کمک هزینه ازدواج، صدور شناسنامه برای 20 نفر، معرفی 60 مددجو به فنی‌و‌حرفه‌ای و اعزام 150 نفر به مکان‌های زیارتی و ... از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جدید است.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول