اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر کشور پاکستان: بدون آتش‌بس مذاکره با طالبان امکان‌پذیر نیست

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که دولت این کشور برای مذاکره با طالبان تاکنون تلاش کرده است اما چنانچه مدت زمان آتش‌بس تمدید نشود ادامه مذاکرات صلح امکان پذیر نیست.

وزیر کشور پاکستان: بدون آتش‌بس مذاکره با طالبان امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، چوهدری نثار علی‌خان وزیر کشور پاکستان در یک گفت‌وگو رادیویی اظهار داشت که بدون پذیرفتن آتش‌بس از سوی طالبان ادامه مذاکرات صلح امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: تاکنون دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای کنار آمدن با طالبان به کار گرفته و حتی کمیته مذاکره کننده دولت به وزیرستان جنوبی مرکز نفوذ طالبان نیز اعزام شدند.

نثار علی‌خان تأکید کرد: فقط با گفت‌وگو می‌‌توان اختلاف با شبه‌نظامیان را حل کرد اما اگر آن‌ها مایل به این کار نباشند دولت هم کاری از پیش نخواهد برد.

مقامات پاکستانی مدعی‌اند که طالبان مدت 40 روز آتش‌بس را پذیرفتند اما پس از اتمام این مدت حملات خود علیه ارتش این کشور را از سر گرفتند که بزرگترین عملیات آن‌ها در این زمینه حمله به انبار سلاح ارتش در منطقه «خیبر ایجنسی» واقع در مناطق قبایلی این کشور بود.

با این حال طالبان به صراحت اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند مدت آتش‌بس را تمدید کنند بنابراین دولت پاکستان نیز ادامه مذاکره بدون برقراری آتش بس را نمی‌پذیرد.

این در حالی است که کمیسیون امنیت ملی پاکستان در نشستی درباره نحوه برخورد با طالبان در شرایطی که آن‌ها مدت زمان آتش‌بس را تمدید نکرده‌اند، راه‌های مختلفی برای حفظ امنیت این کشور و مهار حملات تروریستی از طالبان را بررسی کردند.

«خواجه آصف» وزیر دفاع، چوهدری نثار‌علی‌خان وزیر کشور، «پرویز رشید» وزیر اطلاع رسانی و فرماندهان سه نیروی مسلح پاکستان در اجلاس کمیسیون ملی شرکت کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول