اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مصرف کالاهای داخلی راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مصرف کالاهای داخلی راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است.

مصرف کالاهای داخلی راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را اجرا کنیم.

وی افزود: مواظب باشیم که بحث یارانه‌ها در ابتدای سال، افکار عمومی را از منویات و سیاست‌های کلان اقتصادی که از نیازهای امروز جامعه است، دور نکند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید در اولویت برنامه‌های نخست سال جدید قرار گیرد، اظهار داشت: همه متولیان امر فرهنگ، از صدا و سیما گرفته تا اهالی رسانه، ارشاد، شورای فرهنگ عمومی و متولیان امر اقتصاد و تولید، باید وارد میدان شوند تا اقتصاد مقاومتی مطالبه عمومی شود.

نکونام تصریح کرد: اگر می‌گوییم همه دستگاه‌های دولتی و عموم مردم باید با تمام توان وارد میدان شوند، به آن خاطر است که هم تکلیف شرعی است چرا که عمل به خواسته ولی امر مسلمین جهان بر همگان واجب است و هم تکلیف سیاسی است، از آن جهت که دشمن از این مسیر می‌خواهد به انقلاب ضربه وارد کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی برای تولید و مصرف داخلی را از نیازهای امروز جامعه برشمرد و افزود: حکم رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت مصرف کالاهای داخلی و دست رد به کالاهای خارجی زدن، کمتر از حکم و فتوای میرزای شیرازی نیست که همگان مؤظف به اجرای آن هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم، باید کالای داخلی مصرف کنیم، خاطرنشان کرد: راز استقلال مملکت، تکیه به تولیدات داخلی است، البته تولید کنندگان نیز باید کیفیت کالاهای خود را بالا برند.

نکونام با بیان این که اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ عمومی شود که مردم خود به سمت اقتصاد مقاومتی بروند و راز تحقق این مهم در سایه همکاری همگانی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به امور فرهنگی مورد نیاز جامعه تصریح کرد: بی‌فرهنگی‌ها، بدحجابی‌ها و بدرفتاری‌ها از جمله مشکلات فرهنگی امروز جامعه ماست که همه باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشند و در این میان نقش دستگاه‌های دولتی و امر به معروف و نهی از منکر و مساجد بسیار پررنگ‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که امروز دغدغه اصلی ما در امر فرهنگ چیز دیگری است که باید همه نسبت به آن حساس باشند، اذعان داشت: اگر امسال به نام فرهنگ نامگذاری شد، به آن دلیل است که فرهنگ اصیل و پایه نظام که ارزش‌های اسلامی بر اساس آن استوار است، در معرض خطر است.

نکونام با اشاره به این که ما هم در ارتباطات داخلی با خطر مواجه هستیم و بسیاری می‌خواهند شکاف ایجاد کنند و هم در ارتباطات خارجی، خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی به شدت با خطر مواجه هستیم تا آن اندازه که برخی می‌خواهند راه انقلاب را برای حضور بیگانگان باز کنند، ما مخالف ارتباط با بیگانه نیستیم بلکه از این ارتباط‌های دو‌طرفه نیز استقبال می‌کنیم اما به شرطی که این ارتباط‌ها در سایه حفظ اصالت‌ها باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که امروز هستند کسانی که می‌خواهند در سایه فراموش کردن اصالت‌های انقلاب و به یغما بردن همه ارزش‌های فرهنگی، با آمریکا برقرار کنند، ابراز داشت: به یقین ضد ارزش برای همیشه ضد ارزش است، تا زمانی که دشمن به دشمنی خود علیه نظام ادامه می‌دهد، ما هم نباید از فرهنگ و ارزش‌های خود غافل شویم.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدلیل اهالی رسانه و مطبوعات این استان در تحقق شعار سال، تأکید کرد: تدوین دانشنامه این استان در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد، به اقدامات فرهنگی خوب این استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر همان فعالیت‌های فرهنگی سال گذشته این استان با جدیت دنبال شود، بسیاری از گره‌های فرهنگی این استان باز خواهد شد و استان به جایگاه مطلوب فرهنگی خود خواهد رسید.

انتهای پیام/68001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول