اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست از کنگره آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین

تیموشنکو خواستار برگزاری جلسه و مذاکره با معترضان در دونتسک شد

«یولیا تیموشنکو» نخست‌وزیر سابق و نامزد پست ریاست ‌جمهوری اوکراین پیشنهاد برگزاری «میزگردی» با حضور نمایندگان معترضان در مناطق شرق کشور و همه احزاب سیاسی برای رسیدن به سازش و حل مشکلات را مطرح کرد.

تیموشنکو خواستار برگزاری جلسه و مذاکره با معترضان در دونتسک شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق و نامزد پست ریاست‌جمهوری اوکراین که به شهر دونتسک (در شرق اوکراین) سفر کرده است، پیشنهاد برگزاری «میزگردی» در هفته جاری با حضور شرکت کنندگان در اعتراضات ضد دولتی در همه مناطق و سیاستمداران همه احزاب سیاسی در این شهر را مطرح کرده است.

دفتر مطبوعاتی حزب «باتکیویشنا» که تیموشنکو رهبری آن را برعهده دارد، این خبر را امروز، شنبه اعلام کرده و افزود: تیموشنکو که روز جمعه به شهر دونتسک عزیمت کرده، مذاکراتی با نمایندگان معترضین داشته و به دستیابی به توافق با آنها امیدوار است.

نخست وزیر سابق اوکراین که بعد از کودتا و سرنگونی قدرت حاکمه به ریاست‌جمهوری "ویکتور یانوکوویچ" از زندان آزاد شد، معتقد است که برای حل و فصل بحران در اوکراین لازم است تا بین مناطق شرقی و غربی کشور سازش برقرار شود و دو طرف بتوانند راه حلی منطقی برای حل مشکلات پیدا کنند.

دفتر مطبوعاتی این نامزد پست ریاست‌جمهوری همچنین اعلام کرده است که تیموشنکو از کنگره آمریکا خواسته است تا به اوکراین کمک‌های نظامی کنند.

وی گفته است: دولت آمریکا باید همه امکانات لازم  برای حمایت از اوکراین و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی این کشور بعمل آورد. به عقیده وی، اوکراین نیازمند کمک همه جانبه، از جمله از لحاظ فنی و نظامی است تا بتواند از خود در برابر تهدیدات دفاع کند.

انتهای پیام/آ.ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول