اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

شورای عالی صلح افغانستان:

«معتصم آغاجان» از حبس خانگی در دبی آزاد شده است

مقامات شورای عالی صلح افغانستان اعلام کردند ملا معتصم آغاجان یکی از رهبران فعال طالبان در عرصه صلح که در دبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد، آزاد شده است.

«معتصم آغاجان» از حبس خانگی در دبی آزاد شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، مقامات شورای عالی صلح افغانستان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأیید کردند ملا معتصم آغا جان یکی از رهبران فعال طالبان در عرصه صلح که در دبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد آزاد شده است.

«قاضی محمد امین وقاد»، معاون شورای عالی صلح افغانستان در این خصوص گفت: معتصم آغا جان در منزل خود در شهر دبی بود اما برای پاسپورت او مشکلی ایجاد شده بود و وی محدودیت‌هایی داشت و این محدودیت‌ها زمانی برداشته شد که رئیس جمهور افغانستان برای رفع آنها رایزنی کرد.

روز یک شنبه ‎گذشته(24 فروردین) وزارت خارجه افغانستان تأیید کرد که معتصم آغا جان، در امارات متحده عربی ناپدید شده و دولت افغانستان در تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سرنوشت وی است.

روز 5 ‌شنبه 28 فروردین شورای عالی صلح افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای گفته بود: «بر اساس اطلاعات رسیده  معتصم آقا جان یکی از رهبران مهم طالبان که از تلاش‎های صلح در افغانستان حمایت می‎کرد و در این اواخر در امارات متحده عربی اقامت داشت، در آن‎کشور تحت نظارت قرار گرفته است.»

معتصم آقا جان در زمان حاکمیت گروه طالبان وزیر دارایی این رژیم بود و پس از فروپاشی حکومت این گروه، مسئولیت سیاسی شورای رهبری طالبان موسوم به «شورای کویته» را برعهده گرفت.

گفته می‎شود وی یکی از چهره‎های معتدل و صلح‌طلب طالبان است و تا کنون تلاش‎های محسوسی را در راستای ادامه مذاکرات و به سرانجام رسیدن گفت‎وگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان انجام داده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول