اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی خبر داد

دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در فضای مجازی خبر داد.

دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در فضای مجازی

سیدمحسن عرفانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد که مبلغ 600 هزار تومان از طریق خرید اینترنتی از وی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود گفت در یکی از سایت‌ها مشاهده کردم مبلغ گوشی گلکسی اس فایو، ‌600 هزار تومان است و با توجه به اینکه قیمت اصلی این مدل گوشی حدود 1.5 میلیون بوده فریب خوردم و اقدام به خرید اینترنتی کردم.

این مسئول تصریح کرد: این فرد شاکی بعد از سه روز که خبری از تحویل گوشی نشد، با شماره تلفنی که در سایت بود تماس گرفته و علت را جویا شده است که در نهایت فردی بسیار خونسردانه به این خانم گفته است من پول شما را بالا کشیدم و شما باید در خرید خود دقت می‌کردید.

عرفانی در خصوص دستگیری این فرد خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات انجام شده کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد پسری 21 ساله با ایجاد لینک در یک وبلاگ این تبلیغات را برای خودش درست کرده و طی یک ماه راه‌اندازی وبلاگ این دومین شکار وی بوده که فریب این تبلیغات را خورده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه این سایت هیچ نمادی از اصالت سازمان توسعه تجارت را نداشته است، به شهروندان توصیه کرد: برای خرید اینترنتی حتماً از معتبر بودن سایت مطمئن شوند و اصالت سایت را که نماد سازمان توسعه تجارت را دارد بررسی کنند و مطمئن شوند دامین به نام کیست و از دامنه whois بگیرند و مشخصات را به دست آورند.

وی گفت: افرادی که تاکنون خرید اینترنتی انجام نداده‌اند علاوه بر اطمینان از اعتبار سایت از تجربه افرادی که خرید اینترنتی انجام داده‌اند نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول