اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال فرانسه از پیروزی بوتفلیقه/ تاکید بر ادامه همکاری‌ها

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر بر ادامه همکاری پاریس با الجزیره تأکید کرد.

استقبال فرانسه از پیروزی بوتفلیقه/ تاکید بر ادامه همکاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه برای «عبدالعزیز بوتفلیقه» که با کسب 81.53 درصد آراء برای چهارمین بار به ریاست جمهوری الجزایر منصوب شد، آرزوی موفقیت می‌کند و امیدوار است که وی در انجام مأموریت والای خود کاملا موفق  باشد.

این بیانیه افزود: با توجه به دوستی و احترام موجود میان دو کشور و با درنظرگرفتن روابط انسانی ویژه میان دو رئیس‌جمهور، فرانسه صمیمانه آرزوی رونق و شکوفایی الجزایر را دارد و بر تمایل خود برای ادامه همکاری با مقامات و مردم این کشور و تعمیق روابط دوجانبه به نفع توسعه دو کشور تأکید می‌کند.»

الجزایر به مدت 130 سال مستعمره فرانسه بود، اما توانست در پنجم ژوئیه سال 1962 استقلال خود را از این کشور اروپایی به دست آورد.

این کشور دارای منابع عظیم گاز بوده و از اعضای اوپک (سازمان صادرکنندگان نفت) است و از آنجا که فرانسه بزرگترین شریک تجاری این کشور آفریقایی است، الجزایر به نوعی سرزمین موعود صنایع فرانسه محسوب می‌شود.

اما در حالی که فرانسه بزرگترین شریک تجاری الجزایر محسوب می‌شود، این کشور آفریقایی جایگاه چهارم را در میان شرکای تجاری فرانسه دارد.

انتهای پیام/ر.ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول