اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری اداره کل ثبت احوال هرمزگان محقق می‌شود

برگزاری همایش سادات در بندرعباس

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، از همکاری این اداره کل در برگزاری همایش سادات همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرعباس خبر داد.

برگزاری همایش سادات در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد استان و سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گردهمایی و تجلیل از سادات فرهنگی و اجتماعی مساجد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: همایش سادات به منظور تبیین جایگاه سادات در استان توسط اداره کل ثبت احوال و اداره کل اوقاف و امور خیریه در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان اعلام کرد: با توجه به نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر آن شدیم اولین کار فرهنگی امسال با نام حضرت فاطمه زهرا (س) و در خدمت سادات جلیل القدر باشیم.

عسکری‌زاده ‌با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی ثبت احوال ادامه داد: اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان در کنار انجام وظایف سازمانی خود در امور فرهنگی نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در این راستا برگزاری همایش تجلیل از سادات نیز که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته نمونه‌ای شاخص از این فعالیت‌هاست، گفت: پیش از این نیز این اداره کل همایش‌هایی چون مهندسی فرهنگ نام و نام گزینی و همایش جمعیت در این استان برگزار کرده است.

این مقام مسئول همچنین در ادامه یادآور شد: علی‌رغم آمار خوبی که ثبت احوال از سادات در اختیار دارد اما بر این عقیده‌ایم که در کشور بیشتر از رقم 6.5 میلیون سید که تاکنون سید بودن آنها احراز شده است سادات داریم، چرا که پسوندهایی همانند "میر" و سایر القابی که در برخی از مناطق نیز برای این قشر به کار می‌رود باید مورد احتساب قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، تصریح کرد: برگزاری همایش سادات علاوه بر ارزش معنوی و کار بزرگ فرهنگی باعث معرفی جایگاه ثبت احوال و نقش ارزشمند آن در بین آحاد مردم نیز می‌شود.

وی هدف از برپایی این همایش را شناسایی هرچه بیشتر سادات استان عنوان کرد و افزود: این همایش شنبه سی‌ام ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امامزاده سید مظفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول