اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی خطه فارس:

برگزاری کنگره شعر فاطمی کشور را از فضای آیینی آکنده می‌کند

شاعر آیینی خطه فارس با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ممتاز و ارزنده‌ای در رشد و گسترش شعر آیینی دارد، گفت: برگزاری کنگره‌ شعر فاطمی موجب می‌شود تمام کشور از فضای آیینی این شهر بهره‌مند شود.

برگزاری کنگره شعر فاطمی کشور را از فضای آیینی آکنده می‌کند

عبدالرضا کوه‌مال جهرمی عصر امروز در حاشیه برگزاری کنگره شعر فاطمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ممتاز و ارزنده‌ای در رشد و گسترش شعر آیینی دارد، اظهار داشت: شهر قم شهر ادب، علم، هنر و معنویت است و برگزاری چنین کنگره‌هایی در شهر حضرت فاطمه معصومه (س) موجب می‌شود تمام کشور از فضای آیینی این شهر بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: نکته مهمی که امسال در کنگره شعر فاطمی ملاحظه کردم این بود که برگزارکنندگان این برنامه معنوی بانوان فاطمی بودند و حق هم این است که کنگره که منتسب و با موضوع صدیقه طاهره (س) است را زنانی که الگو و اسوشان این بانوی بزرگوار است برگزار کنند.

شاعر آیینی خطه فارس با تاکید بر اینکه بدون شک ایجاد چنین فضاهایی ‌در ارتقاء سطح داشته‌های هنری و ادبی شرکت کنندگان موثر خواهد بود، بیان داشت: شعرای جوان با حضور در چنین برنامه‌هایی می‌توانند بر آگاهی‌های تاریخی و معرفتی خود از ابعاد مختلف زندگی اهل بیت (ع) بیافزایند و مسلماً این آگاهی با اعتقادی که برگرفته از اعماق روحشان است می‌تواند آثار ارزنده‌ای را در حوزه شعر آیینی پدیدار کند که در نهایت به خودسازی و کمال شاعر نیز بیانجامد.

کوه‌مال جهرمی خاطرنشان کرد: شعر مانند روئیدن دانه از خاک است و امیدواریم قرار گرفتن در چنین فضاهایی موجب می‌شود تا از خاک خودپسندی و غرور بیرون آمده و به تعالی برسیم که بی شک این تعالی باید مهمترین نتیجه کار ما باشد.

انتهای پیام/78009/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول