اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره ارشاد استان قم خبر داد

ارائه اشعار شاد در مدح حضرت زهرا(س) در کنگره شعر فاطمی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه رویکرد غالب در شعر فاطمی مرثیه بوده است، گفت: از ابتکارات این کنگره این است که آثار با مدح و فضای شاد زندگی حضرت زهرا (س) سروده شده است.

ارائه اشعار شاد در مدح حضرت زهرا(س) در کنگره شعر فاطمی

حامد حجتی عصر امروز در حاشیه برگزاری کنگره شعر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه پنجمین کنگره شعر ملی فاطمی همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حال برگزاری است، اظهار داشت: افتخار ما در این کنگره این است که در ساحت قدسی صدیقه طاهره (س) به ارائه اشعار آیینی در مدح و منقبت این بزرگ بانوی اسلام می‌پردازیم.

وی ادامه داد: تمام آثاری که در طول سال توسط شعرای آیینی کشور با محوریت حضرت فاطمه (س) سروده می‌شود در دبیرخانه شعر آیینی گردآوری و در این کنگره طرح می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه این کنگره نسبت به سال‌های قبل دو شاخصه ممتاز دارد، بیان داشت: نخستین وی‍ژگی کنگره امسال این است که با تصمیم اداره شعر و دبیرخانه شعر آیینی امور اجرای پنجمین کنگره شعر فاطمی به بانوان سپرده شد.

وی افزود: همچنین امسال در خاتمه مراسم از پوستر و فراخوان ششمین کنگره شعر فاطمی که در سال آینده برگزار خواهد شد رونمایی خواهیم کرد تا شاعران آیینی ما بتوانند برنامه‌ریزی بهتری در تولید آثارشان با موضوع حضرت زهرا (س) داشته باشند. 

حجتی افزود: یکی از نکات مورد توجه دبیرخانه شعر آیینی در فراخوان سال آینده توجه به بخش‌های مغفول مانده شعر فاطمی از جمله شعر کودک و شعر ترانه است که بر این اساس شاعران می‌توانند در طول سال به تولید آثار پرمحتوا و ارزنده در این زمینه‌ها بپردازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه رویکرد غالب در شعر فاطمی با موضوع مرثیه بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتکارات این کنگره این است که آثار ارائه شده با موضوعات مرتبط با مدح و فضای شاد زندگی حضرت زهرا (س) سروده شده که امیدواریم این توسل از ما به بهترین وجه قبول شود.

انتهای پیام/78009/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول