اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ورامین در جمع نمازگزاران:

اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها شکوفایی اقتصادی کشور را در پی دارد

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها موجب شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.

اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها شکوفایی اقتصادی کشور را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، سیدرضا طباطبایی که همزمان با آغاز فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش کشور ارتشی مکتبی و اسلامی است چراکه در راس آن جانشین امام زمان(عج)، ولی‌فقیه فرماندهی آن را بر عهده دارد و مقررات و قوانین حاکم بر آن نشات گرفته از تعالیم نورانی اسلام است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین افزود: ارتش ما ارتشی مردمی است چراکه این ارتش برآمده از مردم و متکی به مردم و هم دوش مردم در صلح و جنگ و دفاع از کیان اسلامی و تمامیت ارضی کشور تلاش می‌کند، در واقع ارتش حافظ استقلال کشور است.

شکوفایی اقتصادی کشور با طرح هدفمندی یارانه‌ها

این مقام ارشد سیاسی شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: امسال را مقام معظم رهبری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند و خط مشی توسط حضرت آقا معین شده، فرمایش حضرت آقا این است که ما باید در عرصه اقتصاد و نیز فرهنگ با عزمی ملی و مدیریتی جهادی عمل کنیم.

طباطبایی عنوان کرد: اقتصاد ما باید به گونه‌ای طراحی و مقاوم‌سازی شود که بتوانیم در برابر تحریم‌ها و تنش‌هایی که دشمنان علیه ما ایجاد می‌کنند مقاوم باشیم.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین با بیان اهمیت فرهنگ گفت: در برابر شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که جامعه ما بیمه باشد و قدرت دفاع داشته باشد، این دو مهم نیازمند عزم ملی است، یعنی وظیفه یک شخص یا نهاد نیست، همه باید در این جهت حرکت کنند، البته رهبری می‌فرمایند این مهم جز با مدیریت جهادی میسر نمی‌شود.

این مسئول ارشد شهرستان ورامین گفت: یکی از موارد مهم اقتصادی در ابتدای سال اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها است، اگر این طرح درست اجرا شود شکوفایی اقتصاد ملی را به همراه خواهد داشت، بحث آن نیست که یارانه‌ها توسط دولت قطع شود، بلکه قصد آن است که هدف‌گیری یارانه‌ها به سویی باشد که اولویت‌های اصلی جامعه را در برگیرد.

وی گفت: در قدم اول اجرای فاز دوم این طرح از مردم دعوت همگانی شد که آن افراد که نیاز به یارانه نقدی دارند بروند و ثبت‌نام کنند، آنچه در قانون آمده آن است که اولا نیازمند باشند و ثانیا متقاضی و داوطلب دریافت یارانه نقدی باشند.

طباطبایی تاکید کرد: دولت نیاز بسیاری دارد که ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را حل و فصل کند، شاید دریافت 45 هزار تومان یارانه نقدی در زندگی بسیاری از ما تاثیر بسزایی نداشته باشد اما این مقادیر زمانی که کنار یکدیگر جمع می‌شود مبلغ قابل توجهی است که می‌تواند در جهت سازندگی کشور کاربرد داشته باشد و در زیرساخت‌ها استفاده شود، البته این خود شخص است که تشخیص می‌دهد و کمک دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی خواهد کرد و آن چه مشخص است آن است که نظر شما مردم برای دولت بسیار مهم است.

فرهنگ اساس انقلاب اسلامی است

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ رهبری در فرمایشات ابتدای سال فرمودند که موضوع فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است، اینکه دشمنان امروز هجوم همه‌جانبه علیه ما انجام می‌دهند نشان‌دهنده اهمیت مقوله فرهنگ است، ما باید در حوزه فرهنگ مراقبت‌های ویژه انجام دهیم.

این استاد فرهنگی دانشگاه نقطه قوت انقلاب اسلامی را فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی دانست و اضافه کرد: بر اساس همین فرهنگ انقلاب اسلامی شکل گرفت، دشمن هم این موضوع را فهمیده و روی تضعیف فرهنگ عمیق کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و اکنون ما نیاز به بازخوانی فرهنگ خود و تبیین برنامه‌ها و دستورات فرهنگی عمیق اسلامی برای نسل جوان داریم.

وی افزود: متصدیان امر فرهنگ چه در سطح کلان و چه در سطح خرد باید در ارتباط موارد فرهنگی و آسیب‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کنند، اگر حساسیت نسبت به این موضوع نداشته باشیم در دراز مدت خطرات فراوانی کشور را مورد تهدید قرار خواهد داد.

طباطبایی اقدامات فرهنگی صورت گرفته را ناکافی دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته در این حوزه کافی نیست و باید جدی‌تر در عرصه فرهنگ ورود کنیم.

اهمیت اقامه نماز و عفاف و حجاب در فرهنگ

وی با بیان اینکه در ارتباط مسائل فرهنگی اگر بخواهیم به دو موضوع مهم اشاره کنیم، بحث اقامه نماز و نیز موضوع عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: اساساً یکی از وظایف اولیای بزرگ الهی و یکی از فلسفه‌های بزرگ و اساسی حکومت دینی نماز است، همه ما در جایگاهی که هستیم باید برای اقامه نماز تلاش کنیم و باید در هر جایگاهی که هستیم سمت و سوی کارهای فرهنگی را به سوی اقامه نماز و عفاف و حجاب قرار دهیم.

این مسئول اظهار داشت: این‌ها وظایف همگانی همه مردم و خصوصاً متصدیان امر است، یکی از مسائل مهم در شهرستان ما در حوزه فرهنگ بحث اقامه نماز باید باشد و این مقوله را جدی‌تر پیگیری کنیم، توسعه فرهنگی و اقتصادی و پیشرفت کشور در بحث اقتصاد میسر نیست مگر با مدیریت جهادی، یعنی علاوه بر اینکه ما باید با اصول مدیریت آشنا باشیم مدیریتمان رنگ و بوی الهی پیدا کند.

وی به برشمردن شاخصه‌های مدیریت جهادی پرداخت و گفت: شاخصه‌های اصلی مدیریت جهادی دین‌مداری، مردمی بودن و انجام صحیح وظایف است، در هر مسئولیتی که هستیم باید سعی کنیم آن کار را خوب انجام دهیم و به زبان ساده مدیریت جهادی یعنی همین، در درجه اول مدیران ما باید خودسازی انجام دهند و سپس سعی در انجام وظیفه به بهترین نحو داشته باشند.

این مسئول گفت: از یک فرد فاسد و فاجر در یک جایگاه نمی‌توان توقع مدیریت جهادی و ایفای خوب مسئولیت داشته باشیم، چراکه در دفاع مقدس با حداقل امکانات توانستیم پیروز میدان شویم، به دلیل پالایش معنوی و خودسازی معنوی رزمندگان اسلام و حرکت آن‌ها در راه خدا بود.

وی با توصیه به خودسازی مسئولان گفت: الان هم همین گونه است، راز موفقیت ما در مدیریت جهادی و حرکت است.

انتهای پیام/2462/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول