اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

30 ویژه‌برنامه هفته سلامت در دیلم برگزار می‌‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: 30 ویژه‌برنامه هفته سلامت در دیلم برگزار می‌‌شود.

30 ویژه‌برنامه هفته سلامت در دیلم برگزار می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری پنج‌شنبه‌شب در نشست کمیته اجرایی هفته سلامت در دیلم اظهار داشت: خودمراقبتی دربرگیرنده فعالیت‌هایی مشتمل بر ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری، درمان بیماری و مصدومیت‌ها و درمان و توان‌بخشی بیماری‌های مزمن است.

وی بیان داشت: خودمراقبتی عملی است که در آن شخص از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده کرده و به طور مستقل از دیگران، از سلامت خود مراقبت می‌کند.

ناصری تصریح کرد: بهبود سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران، نیاز کمتر به مشاوره ارائه‌دهندگان خدمات در مراکز بهداشتی، کاهش ویزیت بیماران سرپایی، کاهش استفاده از منابع بیمارستانی و کاهش هزینه‌های سلامت از جمله مزایای حمایت از خودمراقبتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم به تأثیرات خودمراقبتی بر سیستم ارائه خدمات بهداشتی اشاره کرد و افزود: خودمراقبتی اگر به شکل صحیح انجام شود موجب کاهش مراجعه به پزشکان عمومی، کاهش ویزیت‌های سرپایی، کاهش ویزیت‌های بعدی بیماری‌ها، کاهش بستری شدن در بیمارستان، کاهش طول دوره اقامت بیمار در بیمارستان، کاهش یا تعدیل مصرف داروها و کاهش روزهای غیبت از کار می‌شود.

ناصری اضافه کرد: برگزاری مراسم آغاز هفته سلامت در هنرستان آسیه، برپایی نمایشگاه سیار آموزشی در ادارات، اجرای نمایش عروسکی در مدارس ابتدایی، حضور داندانپزشک در مدارس ابتدایی، برگزاری مسابقه سوال رئیس‌جمهور در مدارس، دیدار پرسنل شبکه بهداشت و درمان با امام جمعه، دعوت از وبلاگ‌نویسان برای آموزش در بحث خودمراقبتی، تهیه اطلاعیه فراخوان نحوه اندازه‌گیری فشار خون با همکاری هلال‌احمر از جمله برنامه‌هایی است که در هفته سلامت اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: برگزاری کلاس آموزشی در کلینیک دیابت، پیاده‌روی خانوادگی در شهر امام حسن(ع)، مسابقه ورزشی ویژه کارمندان ادارات، جشن بادبادک‌ها در شهر امام حسن(ع)، زیارت عاشورا در جوار گلزار شهدای گمنام، گردهمایی خیرین و حامیان سلامت، برپایی پایگاه اطلاع‌رسانی در ستاد نماز جمعه، پیاده‌روی ویژه رابطین بهداشتی و بیماران دیابتی، کلنگ‌زنی درمانگاه تخصصی شهرستان، افتتاح مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و عیادت از جانبازان و بیماران بی‌بضاعت از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول