اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

افزایش انگیزه معلمان برای تحقق انتظارات آموزش و پرورش ضروری است

شهردار قزوین گفت: تحقق انتظارات از نهاد آموزش و پرورش مستلزم ایجاد فضای انگیزشی برای معلمان است.

افزایش انگیزه معلمان برای تحقق انتظارات آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: نقش معلمان و مجموعه آموزش و پرورش در سالی که «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفته است، پررنگتر و حساس‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه احترام به استاد احترام به علم است، افزود: همه افراد باید احترام به معلمان را بیشتر کنند؛ چراکه معلم با آموختن به یک انسان کلید گنجینه‌ای تمام نشدنی را تحویل جامعه می‌دهد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه متعلم در مقابل معلم در نهایت ادب، خضوع و سپاسگزاری قرار دارد، ادامه داد: جامعه به انسانهایی پرانگیزه، خوشبین، علاقه‌مند به منافع عمومی و با ابتکار نیاز دارد که متفکر، اهل تحقیق و پیشروی باشد که این امر اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت را نشان می‌دهد.

نصرتی تصریح کرد: ملت ما پس از سه دهه از ورود قیام نظام اسلامی پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون داشته است و جا دارد از این پس نیز متفکران ملت به چشم انداز آینده و برنامه‌های پیش روی خود بنگرند.

شهردار قزوین اضافه کرد: هر کشور برای رسیدن به سرافرازی، غنا و توفیقات علمی و نیز تحویل دادن انسانهای خردمند به جامعه باید از معلمانی شایسته و توانمند استفاده کند و از همین روست که باید به معلم احترام گذاشت و برای ایجاد آمادگی سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه تفکر روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سالهای گذشته و تکیه بر آن، نقشه راه را مشخص کرد، یادآور شد: این سند باید ما را به سمت سبک زندگی اسلامی رهنمون سازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه معمولی نیست بلکه کارهای عمقی در آن به انجام میرسد و از نظر اهمیت، مشابه آن را نمیتوان یافت.

نصرتی عنوان کرد: برای اجرایی شدن تمام خواسته‌هایی که از این نهاد داریم باید فضای انگیزشی برای معلمان ایجاد شود.

شهردار قزوین با بیان نمونه‌ای اذعان کرد: به عنوان مثال در خصوص باغستان سنتی قزوین همه روی جهانی بودن این سرمایه و تکرارناپذیر بودن آن تاکید دارند اما نکته اساسی اینجاست که هزینه‌های اصلی این باغستان از سوی چه کسانی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در واقع باید گفت که صاحبان باغستان‌ها مرتکب چه تقصیری شده‌اند که باید به تنهایی برای شهر، استان، کشور و جهان هزینه کنند و به همین دلیل است که برای حفظ باغستان و باید همه در سطح شهر، استان، کشور و جهان تلاش کنند.

این مسئول عنوان کرد: در خصوص معلم نیز با وجود ویژگی‌هایی همچون تعهد، عشق و علاقه به آرمان‌ها، امام خمینی (ره) و انقلاب که در وجود آنها قرار دارد، باید هر دستگاهی دیدگاه‌های فرهنگی داشته باشد و با توانایی‌های خود مشکلات آنان را به سهم خود برطرف کند.

نصرتی یادآور شد: آینده ما در گرو توجه به این موضوع است و به همین دلیل باید هزینه‌های آن را پرداخت کرد.

در این نشست که مرتضی روزبه استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی، عباس ظاهری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، فرمانداران شهرستان‌های استان و جمعی از مسئولان و پیشکسوتان عرصه آموزش و پرورش قزوین نیز حضور داشتند، از چند تن از همسران شهدای معلم با اعطای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/77011/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول