اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سراسر کشور کسب شد

رتبه نخست خراسان رضوی در بهداشت محیط صنایع کوچک

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به دلیل جایگاه بهداشت محیط در صنایع کوچک کشور دارای رتبه اول است.

رتبه نخست خراسان رضوی در بهداشت محیط صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود مهدی‌زاده معاون صنایع کوچک خراسان رضوی در نشست صنعتگران شهرک‌های صنعتی که بعدازظهر امروز در محل مرکز فناوری صنایع کوچک مشهد برگزار شد اظهار داشت:‌ یکی از رسالت‌های اصلی این مرکز حمایت از منابع کوچک و توسعه منابع است که در راستای تمهیداتی که در 8 کارگروه مختلف صورت گرفت معاونت صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی تشکیل شد، این مرکز در طی فعالیتش رتبه اول کشور را در صنایع کوچک به خود اختصاص داده است.

وی از فعالیت‌های این مرکز را برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های داخلی عنوان کرد و افزود: تشکیل دفتر توسعه بازار، بازارهای برنددار از اقدامات دیگر این مرکز است.

مهدی‌زاده با استناد به مصوبه سال 88 مبنی بر برگزاری صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی در سه استان کشور بیان کرد:‌ بخش عمده فعالیت این مرکز دفتر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌ها است که خراسان به دلیل جایگاه بهداشت محیط منتخب می‌باشد.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی در خراسان رضوی شامل 9 شهرک فناوری، 3 شهرک بهره‌وری است که احداث 6 شهرک دیگر در حال مطالعات جهت راه‌اندازی می‌باشد.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه منابع، حمایت از پایان‌نامه دانشگاهی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، کمک به واحدهای صنعتی کوچک، ایجاد تورهای صنعتی و... از اقدامات و فعالیت‌های معاونت صنایع کوچک است.

وی با اشاره به شکل گرفتن مرکز خدمات مشاوره‌ای در این شهرک‌ها از سال 84 اظهار داشت:‌ حدوداً نزدیک به 80 شرکت مشاوره‌ای در این مرکز استقرار دارد و بیش از 320 نفر نیز مشغول به فعالیت هستند.

مهدی‌زاده بیان کرد: این مرکز نیاز به سرمایه‌گذاری و راهنمایی افرادی از جمله اساتید خارج و داخل کشور، افراد مبتکر و مبدع دارد تا بتوانیم خدمات مشاوره‌ای مثبتی بگیریم.

همچنین بهبود نوسازی صنایع و ارتقای آن یکی از برنامه‌هایی است که مرکز صنایع کوچک خراسان رضوی در برنامه‌ریزی‌های خود جا داده تا در اسرع وقت و فرصت مناسب انجام دهد.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که بین مرکز صنایع کوچک خراسان رضوی و ارگان‌های صنعتی تابعه صورت گرفته ایجاد بازار منطقه‌ای خراسان یکی از برنامه‌های پیش‌رو در این تفاهم‌نامه است که در این رابطه ارتباطات خوبی با این ارگان‌ها برقرار کرده‌ایم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد محورهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: رصد کردن و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از فعالیت‌های این شرکت می‌باشد که با پتانسیل‌‌های نهفته‌ای که شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی دارند در قالب سیاست‌های کلان نظام می‌باید به دنبال یک شبکه علمی، هماهنگ و وابسته در شرکت‌های شهرک صنعتی باشیم که طی این شبکه علمی با پیشبرد اهداف کشور با اتکا به افراد مبتکر و خلاق به پیشرفت تعالی کشور اسلامی‌مان کمک شایانی کنیم.

مهدی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: شرکت صنایع کوچک خراسان رضوی آمادگی این را دارد تا از دانشگاهیان، اساتید مبتکر و شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی که دارای پتانسیل‌های علمی می‌باشند از طریق حضوری و سایت شرکت‌های صنعتی ثبت‌نام به عمل آورد.

در حاشیه این مراسم دکتر ابراهیمی ریاست واحد نوآوری دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه 8 کارگروه تخصصی در این مرکز فعالیت دارند، بیان کرد: این کارگروه‌ها شامل فناوری نانو، کشاورزی و صنایع غذایی، محیط زیست و آلاینده‌های صنعتی مواد، مکانیک - ماشین‌سازی و ...، برق و الکترونیک، راه و ساختمان، کارآفرینی و واحدهای تولیدی، تجهیزات آزمایشگاهی و داروسازی است.

وی سه گروه دانشگاهیان، صنعتگران و تولیدکنندگان را از زیرمجموعه‌های صنعت تولید دانست و افزود: با همت و تلاش این سه گروه با یکدیگر می‌توانیم در جهت پیشرفت و اعتلای کشور و عدم وابستگی به منابع نفتی با استفاده از فعالیت‌های غیر نفتی گام برداشت.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از روند روبه رشد فعالیت‌های این سه گروه در جامعه بیان کرد: امید است برنامه‌‌ریزی‌هایی در جهت فعالیت‌های علمی و صنعتی در بین دانشجویان و افراد مبتکر صورت پذیرد تا بتوانیم در جهت اهداف و آرمان‌های کشور اسلامی‌مان پیش رویم.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول