اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

300 هزار تن گندم در ایلام برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری 300 هزار تن گندم در ایلام برداشت می‌شود.

300 هزار تن گندم در ایلام برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جریان بازدید از مزارع شهرستان دهلران اظهار داشت: کارشناسان زراعی استان ایلام پیش‌بینی کرده‌اند که در سال زراعی جاری 300 هزار تن گندم در استان تولید و خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری 214 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان زیر کشت انواع محصولات پاییزه رفته و با پراکنش مطلوب بارندگی پیش‌بینی می‌شود که در زمینه گندم 300 هزار تن محصول تولید شود.

وی ادامه داد: شهرستان دهلران یکی از مناطق و شهرستان‌های مستعد استان ایلام از حیث تولید محصولات زراعی است و جزو شهرستان‌های برخوردار از حیث کشاورزی است.

این مسئول اضافه کرد: با عنایت به اینکه شهرستان دهلران دومین شهرستان به لحاظ میزان بارندگی در استان ایلام بوده و متوسط بارندگی بلند مدت بیش از 450 میلی‌متر بوده استفاده از سازه‌های آبی شامل سد خاکی، ایستگاه پمپاژ و ... در دستور کار قرار گرفته و مطالعات لازم در این بخش نیز اجرایی خواهد شد. 

بازدار تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام مصمم است با تلاش‌های صورت گرفته میزان اراضی آبی در این شهرستان را افزایش و توسعه دهد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بارش باران و تگرگ در روزهای گذشته سبب بروز خسارت‌هایی در بخشی از نقاط استان از جمله مورموری در شهرستان دهلران شد که این خسارت‌ها در منطقه مورموری بیشتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: وقوع سرمای کم سابقه در استان ایلام برای باغات استان ایلام از جمله باغات انگور نیز خسارت بار بود که کارشناسان امر در این رابطه برآورد لازم را انجام داده و فعالیت‌های کارشناسی به مدیریت بحران استان ایلام اعلام شده است.

این مسئول اضافه کرد: قطعا از سوی صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند خسارت پرداخت خواهد شد و برای مابقی افراد از محل اعتبارات مدیریت بحران خسارت‌های باغداران و کشاورزان ایلامی تامین شود.

انتهای پیام/2246/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول