اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/در حال بروزرسانی/

پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر و آغاز شمارش آراء

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در ساعت 8 به وقت این کشور با مشارکت 37 درصدی مردم در این انتخابات به پایان رسید و شمارش آراء از سر گرفته شد.

پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر و آغاز شمارش آراء

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخابات ریاست جمهوری الجزائر امروز پنجشنبه با حضور شش نامزد و رقیب آغاز شد و عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور کنونی که از وضعیت جسمانی و سلامتی چندان خوبی برخوردار نیست، حدود ساعت 10 به وقت محلی رأی خود را در صندوق انداخت.

وی با ویلچر به محل اخذ رأی رفت و رأی خود را در صندوق انداخت.

 

جدیدترین اخبار به نقل از رسانه‌های الجزائری و دیگر منابع خبری:

 

23:47 ــ بسته شدن حوزه‌های رای گیری و آغاز شمارش آراء.(منبع: اسکای نیوز)

22:54 ــ وزیر کشور الجزایر اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا ساعت 5 عصر به وقت الجزایر  به 37 درصد رسید.(منبع: اسکای نیوز)

 22:29 ــ وزارت کشور الجزایر پایان مهلت رای گیری را در 36 ایالت‌ این کشور تا ساعت 8 عصر به وقت الجزایر تمدید کرد.(منبع:الخبر)

 21:00 ــ جنبش معارض «النهضة» الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیشتر گزارش‌های رسیده از ایالت‌ها و شهرداری‌ها نشانگر استقبال ضعیف شهروندان از مراکز رای گیری است.» (منبع: الحدث)

19:00 – 19 نیروی پلیس و 13 نفر دیگر در درگیری‌های شدیدی که تا الان (تهیه خبر) ادامه دارد، مجروح شدند. این درگیری اکنون میان نیروهای ضد شورش و ده‌ها نفر از جوانان شهرک سحاریج در شرقی‌ترین نقطه استان البویره در شمال الجزایر روی داد.

این درگیری پس اقدام چندین نفر از جوانان به تخریب مرکز اخذ رأی رخ داد که با پرتاب سنگ و بطری‌های آتش‌زا به مرکز حمله کردند و نیروی ضد شورش با شلیک گاز اشک‌آور با آنان مقابله کرد.

پیش از این نیز حدود 80 نفر در درگیری‌های قبل از ظهر مجروح شده‌ بودند که 21 نفر آنان از نیروهای پلیس بودند. بنابراین تعداد مجروحان از 100 نفر گذشت.

18:50-- روند اخذ رأی در شهرک احنیف به دلیل تخریب تنها مرکز رأی‌گیری در این منطقه متوقف شد. این منطقه تابع استان دهم الجزایر یعنی البویره در شمال این کشور است.

ده‌ها نفر از جوانان الجزائری امروز به مراکز بومجبار و بواکلان و اسیف اصماد در امشداله نیز حمله و مراکز رای‌گیری را تخریب کردند.

18:40-- وزارت کشور الجزائر اعلام کرد که نسبت مشارکت مردم در انتخابات تا ساعت 13 امروز (به وقت محلی) به 24 درصد رسیده است (منبع: اسکای نیوز)

18:30-- علی بن فلیس، جدی‌ترین رقبب بوتفلیقه درباره «تقلب» در انتخابات هشدار داد.

بن فلیس پس از انداختن رأی خود در صندوق، اعلام کرد که وی برای آرامش و اطمینان‌خاطر دادن به الجزائری‌ها و حل بحران کشور تلاش می‌کند و این کار جز از طریق احترام به حاکمیت مردم محقق نمی‌شود. (خبرگزاری‌ها)

18:20-- عبدالرزاق مقری رئیس جنبش «حمس» اعلام کرد آماری که وزارت کشور درباره میانگین مشارکت مردم در انتخابات تا ساعت 10 صبح اعلام کرده است، اغراق آمیز است. (منبع: الحدث)

18:10-- اقدامات معترضان در مرکز اکمالیه الاخوه و مرکز ایرقندوز و تیفریتین در شهرک فرعون در استان بجایه منجر به تخریب و آسیب مراکز رأ‌ی‌گیری شد.

معترضان مدرسه‌ آقبو در این شهرک (فرعون) را آتش زدند.

استان بجایه در 60 کیلومتری پایتخت الجزایر و در شمال این کشور است. این استان به دلیل اتفاقات کشتار 8 می 1945 در زمان استعمار فرانسه معروف است. (منبع: الخبر)

17:15-- نیروهای امنیتی الجزائر، علی بلحاج از فعالان الجزائری را که در حال بازدید از برخی مراکز رأی‌گیری بود بازداشت کردند.

هیئت رسانه‌ای بلحاج در سایت اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که بلحاج بی‌دلیل و بدون هیچ توجیه قانونی بازداشت شده است.

16:30-- کمیته ملی ناظر بر انتخابات الجزائر (جمعی از قضات) اعلام کرد که تاکنون 78 اخطار در خصوص تخلف در انتخابات امروز در مراکز اخذ رأی در یافت کرده است.

16:10-- وزیر کشور الجزائر، الطیب بلعیز، اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در انتخابات امروز، تا ساعت 10 به وقت محلی، به حدود 15.9 رسید. (منبع:الحدث)

15:59-- نیروهای ضد شورش الجزائر در درگیری امروز، از گازاشک‌آور استفاده کردند.

 

 

 

15:55-- 21 نفر از زخمی‌ها در درگیری‌های انتخاباتی الجزائر در منطقه «أمشداله» از نیروهای پلیس هستند. این درگیری پس از آن روی داد که تعدادی جوان (در حدود 40 نفر) مسیر شماره 15 را در نزدیکی رافور بستند. هم‌اکنون این نیروهای مجروح در بیمارستان امشداله تحت مداوا هستند.

15:50-- افزایش شمار زخمی‌های درگیری انتخاباتی در الجزائر به بیش از 80 نفر رسید.

 

 

15:28-- حمله چندین جوان مخالف انتخابات به یک مرکز رأی‌گیری، به درگیری انجامید.

ده‌ها جوان در منطقه رافور در امشداله در ایالت البویره در منطقه القبائل در شرق پایتخت تعدادی از صندوق‌های رأی را آتش زدند و با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند.

در این درگیری حدود 30 نیروی پلیس زخمی شدند.

 

اعتراضات امروز الجزائر

 

انتهای پیام/ص.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول